• MammaMaria06

Tre barn- vilken bil?

Hej! Är gravid med nr tre. Är nyfiken på vad ni andra trebarnsfamiljer har för bil.
    Är ni nöjda/ missnöjda med ert val?
    Hur har ni barnen placerade i bilen?

Ska bli mycket intressant att läsa era svar (om det blir några)!     

• Svar på tråden Tre barn- vilken bil?
  • Blondina

Det som har betydelse är ju om barnen sitter framåt eller bakåt. Vi skulle säkert klara oss med vår XC70 om barnen satt framåt, men nu blir det ju två baåtvända.

Tackar för tipset om C8, en sån vill jag ha!!!!!!!!!!!!!!!!! Tycker det är kanon med skjutdörrar på båda sidorna. Ska bara försöka övertala mannen.

• Studentpappa

@blondina
    Varför stänger ni inte av airbagen och har en stol fram och denna andra på samma plats i baksätet?

Då bör ju både chaufför och passagerare kunna sitta helt normalt i en xc70. Det får då plats i syrrans A6 allroad. Känns inte som att den borde vara något större?

• hon mot strömmen
    Studentpappa skrev 2012-01-17 07:47:30 följande:
    @blondina
    Varför stänger ni inte av airbagen och har en stol fram och denna andra på samma plats i baksätet?

Då bör ju både chaufför och passagerare kunna sitta helt normalt i en xc70. Det får då plats i syrrans A6 allroad. Känns inte som att den borde vara något större?
    För att ska man vara helt säker på att den inte löser ut så måste man plocka bort den helt och hållet. Tyvärr så kan airbagen lösa ut även om den är avstängd.

• Blondina
    hon mot strömmen skrev 2012-01-17 07:51:43 följande:
    För att ska man vara helt säker på att den inte löser ut så måste man plocka bort den helt och hållet. Tyvärr så kan airbagen lösa ut även om den är avstängd.

EXAKT!!!!!!!!!!!!!! Det är den känslan jag har. Den finns fortfarande där, och då finns fortfarande risken. Det är precis så jag känner!!!! Dessutom får tvillingvagnen precis plats, och ingenting mer...............
  • Studentpappa

Räcker att plocka ur laddningen. Finns inte direkt något mirakelmedel i bagen som gör att den flyger upp av sig själv.

Jag skulle hellre åka xc70 med urkopplad airbagen än en skit minibuss med 100 airbags vilken dag i veckan som helst.
    Det är stor skillnad på krocksäkerhet mellan bilar och vågar man inte lita på urkopplingen av en airbag men funderar på en snik minibuss måste jag fundera på anledningen?

• Tripptrapptrull
    MammaMaria06 skrev 2012-01-16 09:50:04 följande:
    Nån som har en Bmw X5 eller Volvo XC90?

Hej! Vi har 3 barn i familjen och har en xc90. Vi har 1 barn som sitter i bakåtvänd bilstol. Trots att bilen är stor och rymlig sittar man lite trångt i sätet framför där bilstolen är placerad. Vi vill inte heller stänga av airbagen . Vår bil är 7 sittsig men vi använder oss av 6 säten, skönt med utrymme.
  • Tripptrapptrull
    MammaMaria06 skrev 2012-01-17 21:17:32 följande:
    Blir mer och mer sugen på en XC90! Gillar lite högre bilar

Jag gillar verkligen bilen!
Svar på tråden Tre barn- vilken bil?