• LindaLivNu

Bättre en snabb förslossning?? 2h el en lång??

Börjar faktiskt redan oroa mig för min andra förlossning...och jag är kanske inte ens gravid,,,men,,,

Min förra hann vi vara inne i två timmar...var öppen 8cm så dom vägrade ge mig epudral...och lustgasen hjälpte inte ens lite...förutom att skrika i den där jävla masken.... 
    Sambon tyckte det gick hur bra som helst...men jag hade panik...och plusen gick ner....och jag kännde att det känndes inte ens NÄRA att han skulle komma ut..så dom fick ta till sugklockan.....och då kom han....

Så det känns kasnke också har brottom ut..har ju en timme till sjukhuset...

Så ni som haft både och vad har varit bättre?? Nu e ju alla förlossningar ändå olika....och det går ju givetvis inte jämför rakt av....men vad bara intresserad av att höra er....=)

• Svar på tråden Bättre en snabb förslossning?? 2h el en lång??
  • Juhanna

Med min första hade jag en väldigt lång och utdragen förlossning, 48 timmar från första värk och med min andra tog det bara 1,5 timme.
    Och helt ärligt tyckte jag att min första förlossning var bättre, för jag hann fatta vad som hände och hade bättre koll rent allmänt. Den andra gick så fort att kg inte riktigt hann förstå vad som hände. Hade ingen koll på vilka det var som förlöste mig och de hann aldrig få någon information om mig eftersom de inte hann få tillgång till mina journaler. Det var mer eller mindre kaos med andra.

• LindaLivNu
    Juhanna skrev 2012-01-10 01:16:54 följande:
    Med min första hade jag en väldigt lång och utdragen förlossning, 48 timmar från första värk och med min andra tog det bara 1,5 timme.
    Och helt ärligt tyckte jag att min första förlossning var bättre, för jag hann fatta vad som hände och hade bättre koll rent allmänt. Den andra gick så fort att kg inte riktigt hann förstå vad som hände. Hade ingen koll på vilka det var som förlöste mig och de hann aldrig få någon information om mig eftersom de inte hann få tillgång till mina journaler. Det var mer eller mindre kaos med andra.

Lite som jag känner också.....men när man itne har haft en lång så låter juh som det jobbigare....men samtidigt var min riktigt jobbigt...hann som inte vara med....=/
  • Scurf

Jag har också upplevt en snabb förlossning, han föddes 20 min efter vi kom till förlossningen, fick inte ens lustgas då. Han vägde dessutom 4620. Det var inte kul alls. Minns rädslan och paniken och smärtan. Har Haft två halvsnabba förlossningar också, dom var mycket bättre.

• LindaLivNu
    Scurf skrev 2012-01-10 10:58:32 följande:
    Jag har också upplevt en snabb förlossning, han föddes 20 min efter vi kom till förlossningen, fick inte ens lustgas då. Han vägde dessutom 4620. Det var inte kul alls. Minns rädslan och paniken och smärtan. Har Haft två halvsnabba förlossningar också, dom var mycket bättre.

20 min...oj och ingen liten kille...ska bestämmt in SNABBT som ögat nästa ggr! För risken finns ju att det kommer att gå riktigt fort då...HUVVA!!!
  • Majsan70

Jag har tre förlossningar bakom mig. 9 timmar, 4,5 timmar samt 16 minuter( på förlossningen efter etablerat förlossningasarbete startat) och jag upplevde den mellersta som bäst. Det var lagom långt, jag hann uppfattt vad som hände osv.

Med trean så var det så intensivt och panikartat att man inte riktigt hann landa o fatta vad som hänt. Sanslöst mycket personal då oxå vilket jag inte uppskattade.  Fördelen var ju att jag var pigg som en lärka efteråt.

• LindaLivNu
    Majsan70 skrev 2012-01-10 18:55:50 följande:

Jag har tre förlossningar bakom mig. 9 timmar, 4,5 timmar samt 16 minuter( på förlossningen efter etablerat förlossningasarbete startat) och jag upplevde den mellersta som bäst. Det var lagom långt, jag hann uppfattt vad som hände osv.

Med trean så var det så intensivt och panikartat att man inte riktigt hann landa o fatta vad som hänt. Sanslöst mycket personal då oxå vilket jag inte uppskattade.  Fördelen var ju att jag var pigg som en lärka efteråt.

Då tror jag att jag tar mig och beställer en mellanförlossning då =) haha...himmla intressant att höra...innan så var jag ju helt säker på att snabbt var bra....och det e det förfarande om man fråga sambon!!
    Men det känndes nästan som jag missade förlossningen...ochhade halvpanik...usch...blir lessen bara jag tänker på det...
    Men som tur är är det ju slut resultatet som räknas.....och det blev ett felfritt såndant =)  
  • Majsan70
    LindaLivNu skrev 2012-01-10 19:12:40 följande:
    Då tror jag att jag tar mig och beställer en mellanförlossning då =) haha...himmla intressant att höra...innan så var jag ju helt säker på att snabbt var bra....och det e det förfarande om man fråga sambon!!
    Men det känndes nästan som jag missade förlossningen...ochhade halvpanik...usch...blir lessen bara jag tänker på det...
    Men som tur är är det ju slut resultatet som räknas.....och det blev ett felfritt såndant =)  
    Ja tänk va bra om man hade fått beställa.
    Min man var och är fortfarande jättebesviken över att han blev snuvad på förlossningen av vår dotter. Han irrade bort sig o skulle parkera bilen o hämta alla grejer när de sprang iväg med mig så han hann ju nästan inte va med alls.
  • LindaLivNu
    Majsan70 skrev 2012-01-10 19:26:04 följande:
    Ja tänk va bra om man hade fått beställa.
    Min man var och är fortfarande jättebesviken över att han blev snuvad på förlossningen av vår dotter. Han irrade bort sig o skulle parkera bilen o hämta alla grejer när de sprang iväg med mig så han hann ju nästan inte va med alls.

Vi lämnade kvar alal grejer i bilen...kameran och allt....för det finns ju tid att hämta sen...men IKET!
  • Majsan70
    LindaLivNu skrev 2012-01-10 19:27:33 följande:
    Vi lämnade kvar alal grejer i bilen...kameran och allt....för det finns ju tid att hämta sen...men IKET!
    Hihi..nerå min man SKULLE ha med allt...för det fanns ju tid. Jösses va personalen skällde på honom när de fick tag på honom o drog med honom.
  • Broadway

Har haft en på 12 h en på 1 h och en på 5 h. Den snabba var värst pga att jag inte hann med, fick panik av att det gick så fort.

Svar på tråden Bättre en snabb förslossning?? 2h el en lång??