• LindaLivNu

Bättre en snabb förslossning?? 2h el en lång??

Börjar faktiskt redan oroa mig för min andra förlossning...och jag är kanske inte ens gravid,,,men,,,

Min förra hann vi vara inne i två timmar...var öppen 8cm så dom vägrade ge mig epudral...och lustgasen hjälpte inte ens lite...förutom att skrika i den där jävla masken.... 
    Sambon tyckte det gick hur bra som helst...men jag hade panik...och plusen gick ner....och jag kännde att det känndes inte ens NÄRA att han skulle komma ut..så dom fick ta till sugklockan.....och då kom han....

Så det känns kasnke också har brottom ut..har ju en timme till sjukhuset...

Så ni som haft både och vad har varit bättre?? Nu e ju alla förlossningar ändå olika....och det går ju givetvis inte jämför rakt av....men vad bara intresserad av att höra er....=)

• Svar på tråden Bättre en snabb förslossning?? 2h el en lång??
  • Snöankan

Har bara haft en förlossning och den var snabb och jag blir så less på att höra alla som inte haft snabba förlossningar komma med kommentarer om att vad lätt jag måste haft det och jag får försöka förklara att smärtan kanske försvinner snabbare men att det blir så sjukt intensivt och man hinner inte med någon smärtlindring så det är inte så skönt som de verkar tro. Så på något sätt så känns det väldigt skönt att läsa den här tråden.

• LindaLivNu
    Broadway skrev 2012-01-10 19:30:04 följande:
    Har haft en på 12 h en på 1 h och en på 5 h. Den snabba var värst pga att jag inte hann med, fick panik av att det gick så fort.

Ja jag fick me panik....panik mest av smärtan....och ingen personal som hjälpte mig.....
  • Majsan70
    LindaLivNu skrev 2012-01-10 19:36:31 följande:
    Ja jag fick me panik....panik mest av smärtan....och ingen personal som hjälpte mig.....
    Paniken känner jag igen...man hinner inte ens andas känns det som utan allt blir en enda lång hemsk värk i en smärta på 15 på en 10 gradig skala. Personal hade jag däremot...MASSOR!
  • brünnhilde

Jag har haft en "normalförlossning" och en snabb.

Första tog fem och en halv timme, andra tog en och en halv timme.

Jag föredrar det snabbt alla gånger.

Dock blev jag igångsatt båda gångerna, så jag har kunnat planera någorlunda.

• LindaLivNu
    Broadway skrev 2012-01-10 19:30:04 följande:
    Har haft en på 12 h en på 1 h och en på 5 h. Den snabba var värst pga att jag inte hann med, fick panik av att det gick så fort.

intressant attt så många ändå tycker den snabba..att den där paniken känns igen...
  • LindaLivNu
    Majsan70 skrev 2012-01-10 19:39:24 följande:
    Paniken känner jag igen...man hinner inte ens andas känns det som utan allt blir en enda lång hemsk värk i en smärta på 15 på en 10 gradig skala. Personal hade jag däremot...MASSOR!

Ja nog fanns det personal.....men ingen som hjälpte mig...dom gick mest ut när jah hade som ondast...för att jävlas upplyste jag min sambo om!!
  • vivi85

Har haft en på 9.5 h från första tecken..
    O en på 1 timme o 25 minuter från första tecken... Föredrog den på 9.5 Tim.. Den andra gick så fort o var så intensiv, hade panik... Att vi inte hann till förlossningen gjorde inte saken bättre utan mannen fick agera barnmorska i ett vägdike :)

• LindaLivNu
    Snöankan skrev 2012-01-10 19:34:59 följande:
    Har bara haft en förlossning och den var snabb och jag blir så less på att höra alla som inte haft snabba förlossningar komma med kommentarer om att vad lätt jag måste haft det och jag får försöka förklara att smärtan kanske försvinner snabbare men att det blir så sjukt intensivt och man hinner inte med någon smärtlindring så det är inte så skönt som de verkar tro. Så på något sätt så känns det väldigt skönt att läsa den här tråden.

MMmmm som min sambo som tyckte att det hela gick snabbt och bra....hmmmm  var vi med på samma förlossning!! Och så hade man inte förväntat sig att första skulle gå snabbt...och jag hade velat ha det mesta i smärtväg...men det var för sent med epudral...för ajg var öppen 8cm...ja fast det var ju dom sista två jävla cm som var värst...var helt i chock efteråt...jag hade förväntat mig ett hav av tårar när vår lilla kärlek skulle komma ut...eftersom ajg böla till det mesta...men jag var så i chock att det inga kom förrän chocken hade lagt sig och det tog tid.....
    Skall du ha någon fler??  E lite orolig det lär ju inte gå saktare nästa ggr liksom....=/ 
  • LindaLivNu
    vivi85 skrev 2012-01-10 20:02:55 följande:
    Har haft en på 9.5 h från första tecken..
    O en på 1 timme o 25 minuter från första tecken... Föredrog den på 9.5 Tim.. Den andra gick så fort o var så intensiv, hade panik... Att vi inte hann till förlossningen gjorde inte saken bättre utan mannen fick agera barnmorska i ett vägdike :)
    Ooo det är ju min skräck....har en blodrädd kar dessutom....=/ och våran lille kom ju ut med hjälp av sugklocka....en sån har man ju inte direkt liggandes i bilen...haha!!
  • LindaLivNu
    brünnhilde skrev 2012-01-10 19:42:13 följande:
    Jag har haft en "normalförlossning" och en snabb.

Första tog fem och en halv timme, andra tog en och en halv timme.

Jag föredrar det snabbt alla gånger.

Dock blev jag igångsatt båda gångerna, så jag har kunnat planera någorlunda.

Du gick över och blev igångsatt?? Hann du få bedövning och så....tror det var mycket det som skapade min panik....=/
Svar på tråden Bättre en snabb förslossning?? 2h el en lång??