Inlägg från: Lyckligkvinna |Visa alla inlägg
  • Lyckligkvinna

I hopp om en liten 2012

Hej på er!

Gifte mig i somras med min man.
    Nu har i planerat att börja försöka skaffa en liten.
    Jag är 25 år och min man är 27 år.

Kul att vi kan följas åt. Har inte använt preventivmedel på ett tag, så får se om det tar sig
    nu när vi börjar försöka med "på riktigt". 

• Lyckligkvinna

Jag har ÄL här i dagarna, så nu myser vi på lite extra. 
    Hur ofta brukar ni ha sex i samband med ÄL? (typ varje dag eller varannan?)

Jag vet inte exakt när jag har min ÄL, kan känna ganska tydligt ibland med mensen är väldigt oregelbunden. Ibland har jag en cykel på 28 dagar och ibland 42 dagar.

Hoppas ni mår bra! 

• Lyckligkvinna

Katja84: ja, det är så jag tänker också. Blir ju nästan att man har sex för att det blir ett "måste". N så länge så tycker vi det är trevligt, men jag försöker att inte känna press utan ta det mer som det kommer. Dock är jag en "planerare" så jag vill gärna kontrollera det hela ;) men försöker bara ha mysigt och roligt.... Det är så spännande!! Hoppas det går bra för se nu! :)

• Lyckligkvinna

För mig känns det som att det är bästa att ta det som det kommer. Känns som att man lätt kan bli fixerad vid ÄL testen och stirrar sig blind på dem. Även om de ger utslag, så är det ju inte ens säkert att spermierna hinner komma fram i "tid" till det mogna ägget. Jag vill försöka göra det till en roligt grej annars vet jag att jag kommer bli orolig/stressad. Förstår dock varför man vill testa sig med ÄL stickor, särskilt om man försökt en längre tid. Jag vet, varför är det så att tant röd alltid luras? Det är så konstigt. Om det ändå inte är någonting, så kan den ju lika gärna komma i tid. Kan man påverka mensen psykologiskt tro? Att man testar neg och då slappnar av och så kommer mensen? Eller är jag helt ute och cyklar. ;) Lycka till alla ni som ska testa denna veckan. Håller en extra tumme för er!!

• Lyckligkvinna

Gostess: vad trist!! Men som du säger är det ju bättre att den kommer direkt! Kanske ska prova Rosenrot? Du har inte kollat in tråden med Bisolvon?

• Lyckligkvinna

Gostess: har läst lite i denna tråden om Bisolvonmetoden. www.familjeliv.se/Forum-1-3/m62883197-1.html Hoppas det funkar men länkningen. ;) Det låter nästa för bra för att vara sant, när man läser i tråden. Jag är skraj att prova sånt, så det inte skadar barnet, men du får läsa och se vad du tycker. Man kan ju fråga sina barnmorska också. :)

• Lyckligkvinna

Kattsvans: Ja, visst är det spännande! :)

• Lyckligkvinna

Ja, nu har jag haft min ÄL. Kände i tisdagskväll att jag började bli öm i brösten och molvärk i livmodern. Testade med en ÄL-sticka igår bara för att kolla och ÄL var det. :)
    Vi har myst rätt mycke sista dagarna så nu är det väl bara att hoppas att det går vägen.
    Hur går det för er andra? 

• Lyckligkvinna

Jie: Vad spännande! Håller en tumme för dig. :)

• Lyckligkvinna

Välkommen renrot! Fy det är jobbigt och frustrerande när det blir så. Hoppas att du får bättre stöd och information hos nästa gynekolog.

Svar på tråden I hopp om en liten 2012