Inlägg från: Lyckligkvinna |Visa alla inlägg
  • Lyckligkvinna

I hopp om en liten 2012

Jag hade ägglossning för exakt en veckan sedan. 

Har sedan ägglossningen haft enormt ömma och svullna bröst och uppsvälld mage.
    Imorse vaknade jag av konstig mensvärk, som molvärk fast på ett konstigare sätt. (dålig på att förklara, jag vet).
    Har väl BIM om ca en vecka skulle jag tro. Den har varit extremt oregelbunden det sista, så man vet aldrig. 

Man får väl vänta och se och försöka att inte tänka på det så mycket.

Pheia: Vad kul att du också hänger på. Ju fler desto bättre. :)
    TessTessan: Vad bra!! Då är det "bara" att köra på igen då. ;) 

• Lyckligkvinna

Kattswanch: tråkigt!! Men ta om prova Bisolvonmetoden, det kan ju vara värt ett försök! Februari är garanterat en bra månad!! :)

• Lyckligkvinna

Vad spännande att vissa börjar känna gravsymtom. :) Själv försöker jag inte tänka så mycket på det! Har BIM på onsdag (tror jag). Fick lite konstig molvärk förut och tänkte direkt att mensen är på g, men icke. Hoppas den håller sig borta. När ni pratar om tidiga gravsymtom. Kan man känna ökad hunger tidigt? Min man har sagt flera dagar i rad nu att jag klagar över att jag är hungrig hela tiden? Har inte tänkt på det själv.

• Lyckligkvinna

så är det för mig. Känner hunger och sug men såfort jag börjar äta så blir jag mätt. :) Fast det kan ju vara en period också. Vi får se. 

• Lyckligkvinna

Pheia: hur går det dig och dina symtom?

• Lyckligkvinna

Pheia: låter minst sagt misstänksamt. ;) haha. Ja, killarna får allt stå ut med endel. :) håller tummen för att du får ett Pluss snart. :) Med mig? Ja, jag fick världens molvärk för en stund sedan efter att jag gått en långpromenad. Har enormt svullna och ömma bröst. Tryckte i mig några nävar chips före lunch och det var så gott men sen blev jag riktigt illamående och fick slänga resten av påsen. Maken kunde knappt ta i mig igår innan jag fräste att han skulle hålla sig undan. Tog ett test precis och jag tror att jag har ett PLUSS!!!! Men jag vet inte om det stämmer då sträcket inte är lika starkt i färget utab lite mörkare upptill och ljusare nedtill. Har Bim på onsdag. Har försökt att ta kort men det är svårt att se. Vad tror ni? Har ni vart med om något liknande?

• Lyckligkvinna

Ja, det kanske faktiskt är så. Nä, sticka är från Rfsu. Funderar på att köpa ett digitalt test att ta imorgon. Det har faktiskt känts annorlunda denna månaden, även om man inte riktigt vill känna efter ;)

• Lyckligkvinna

Ja, jag har liksom inte känt panik med att testa utan varit ganska lugn. Mmm. Jag ska nog göra så. Det borde vara ett plus men det ser lite skumt ut. Får se vad mannen säger när han kommer hem. :) haha. Ja, vi har ju endel symtom båda två. ;) förstår om du vill testa tidigare. Jag testade bara för att jag fick rejäl molvärk. Vi får se. Håller tummen för oss båda!

• Lyckligkvinna

Pheia: men Grattis!!! Klart att du ska vara glad!!! :) jag testade mig igen och jag får ett plus, lite svagt men det är där. :D tur att vi höll tummen för varandra! ;)

• Lyckligkvinna

Pheia: Förstår om du blir orolig men det är nog ingen fara. Kan väl vara rätt vanligt med blödningar i börjar. Skickar styrkekramar till dig!!!! Tack så mycket allesammans. Har tänkt att testa mig igen imorgon då strecket var/är ganska svagt. Jag tog ju iofs testerna på em och kvällen. Om det hela går vägen är BF 8/10, enligt en uträkning på nätet. Vi får se. Håller en tumme för er andra nu med BIM i dagarna.

• Lyckligkvinna

Pheia: åh vad bra. Hoppas det fortsätter så! :)

• Lyckligkvinna

Vad kul att du har hittat hit Moomintrollet! Jag har berättat för mig föräldrar idag om pluset. Kände att det var bäst! Haha. Har svårt för att behålla hemligheter för dem. Jag tycker sådant här är lite jobbigt eller obekvämt typ, så det är skönt att ha det sagt. Får vi hoppas att det går hela vägen. Hur går det för er andra?

• Lyckligkvinna

Okej, det förstår jag. Ja, det hade ju vart roligt att hålla det hemligt med det går liksom inte i minmfamilj ;)dessutom tycker jag det är skönt att de vet om något skulle gå snett. Men det hoppas vi att det inte gör. Saoura: får man fråga varför du ska göra ett vul eller gör man alltid det?

• Lyckligkvinna

Saoura: okej, då hänger jag med. :) Pheia: jag plussade ju ocksp före bim om än svagt. Funderar dock på att ta en sticka till för att vara säker. Man blir nästan lite knäpp!! ;)

• Lyckligkvinna

Pheia: har du kikat något i oktobergruppen? Jag har gått med där och det ärbtrevligt! :) Kram på er allesammans. Hoppas ni mår bra!

• Lyckligkvinna

Pheia: Ja, jag vill gärna höra av dig också!!! Kul att du har kikat in i den tråden. :) Moomintrollet: Vet inte vad jag ska säga. Fy fy fy vad jobbigt för er. Hoppas att det löser sig ändå. Har också funderat mycket kring det där med surrogat, då det känns som en viktig diskussion och varit flera dokumentärer kring ämnet under hösten/vintern. Hoppas verkligen att det löser sig för er. Håller verkligen tummen. Kram!

Svar på tråden I hopp om en liten 2012