• Humsebumsen

Plus vid första IVF-försöket?

Hej,
    Jag är nyfiken på dem som plussade på första IVF-försöket=)

Jag har precis börjat med våran första IVF och spraystartade 9 jan med suprecur och skall sen på sprut-lektion 24 jan. Äggplock prel. v 6.

Vi är efter utredning ofrivillig barnlösa. Min sambos spermier är inte så många och inte så kvicka. Så det blev remiss till IVF och Sahlgrenska Gbg.

Är det någon i ungefär samma situation som gjort IVF/ håller på med IVF? Fick ni då plus på första försöket? Berätta!

• Svar på tråden Plus vid första IVF-försöket?
  • Hjärtefröjd

Vi är oförklarligt barnlösa och har hittills gjort fyra återföringar (ET/FET), men tyvärr inte lyckats bli gravida...

• pokonis

Jag plussade på första.
    Blev dock riktigt överstimulerad och sjuk. Glömmer aldrig smärtan. Men har en fin tösa på 3 år nu ;) värt allt skit

• pokonis

Jag började samma tid som du fast året 2008. Födde tösa på min födelsedag (planerar snitt)

• Humsebumsen
    Hjärtefröjd skrev 2012-01-10 19:05:55 följande:
    Vi är oförklarligt barnlösa och har hittills gjort fyra återföringar (ET/FET), men tyvärr inte lyckats bli gravida...
    Låter inte roligt. Hur e läget nu då? Har ni mer försök eller avvaktar ni?
  • Humsebumsen
    pokonis skrev 2012-01-10 19:12:17 följande:
    Jag plussade på första.
    Blev dock riktigt överstimulerad och sjuk. Glömmer aldrig smärtan. Men har en fin tösa på 3 år nu ;) värt allt skit
    Kul att höra!
    E lite orolig för överstimulering oxå, men är det värt det som du säger så bring it on
  • lindy01

vi lyckades på första, (gick på rmc linköping) äggplock var inte så skönt men för mig gjorde det ondast efter återföring (som inte borde göra ont alls,men något konstigt hände där,vet inte vad,fick feber,yrsel och hade sååå ont i magen men svullnade inte så jag tror inte det var överstimulering...men vad vet jag) sedan tog jag det väääääldigt lugnt, hade tagit in på hotell i en vecka och låg i sängen i flera dagar.
     tag ledigt efterråt några dagar om du kan och ta det lugnt. man vill ju göra allt man kan från sin sida för att det ska funka...
    Åh vad jag hoppas det går vägen för er!
    själv har jag idag 5 dagar kvar tills vår lilla dotter "tittar ut" och visst minns jag hela processen men jag skulle lätt göra om det igen ,var enda del av den jobbiga resan var helt klart värt det,så fokusera på målet och kör på!!!

(Hej hjärtans fröjd, vi ses visst på alla IVF trådar,jag håller tummarna att det kan lösa sig för er också, förstår att det måste vara riktigt kämpigt.)

• lindy01

glömde säga att hos oss var det ockå pga "manlig faktor" som det inte gick på naturlig väg...

och ett tips inför sprutorna, håll en kylklamp eller ett paket frysta ärtor eller något annat där du ska ta sprutan så känns det inte alls. ser läskigare ut att ta den än vad det är...

• vrålapan

Hej Hanna. Jag och min sambo lyckades på första försöket . Det fanns ingen förklaring till vår barnlöshet men eftersom fel på äggledare inte åtgärdas här där vi går misstänker jag att det är något med dem. Vi körde korta programmet just före jul och jag plussade dagen före julafton.  För mig fungerade behandlingen bra, vi fick ut 12 ägg varav 11 blev befruktade av toppkvalitet. Vi har nu ett barn på väg (v 8) och har 10 i frysen för framtiden. Det har hittills gått så bra att jag skäms för att skriva i vissa av trådarna här eftersom jag vet att endel verkligen har fått genomlida helvetets eldar och ändå inte lyckats. Jag hoppas att det går bra för er och alla andra också naturligtvis!

• Kallisto

Vi gjorde vårt första IVF på Sahlgrenska tidigare i vinter och fick plus på stickan. Nu har jag gått tio hela veckor och vi håller alla tummar och tår att det här ska gå vägen!

• pållan

Vi var oförklarligt barnlösa, försökte få barn i över tre år utan att lyckas. Men sedan lyckades vi på första IVF-försöket och har nu en underbar dotter, som är 2 månader gammal. Vi gjorde korta metoden på RMC i Linköping.  Lycka till, TS, och alla ni andra som kämpar! 

Svar på tråden Plus vid första IVF-försöket?