• lindy01

Plus vid första IVF-försöket?

vi lyckades på första, (gick på rmc linköping) äggplock var inte så skönt men för mig gjorde det ondast efter återföring (som inte borde göra ont alls,men något konstigt hände där,vet inte vad,fick feber,yrsel och hade sååå ont i magen men svullnade inte så jag tror inte det var överstimulering...men vad vet jag) sedan tog jag det väääääldigt lugnt, hade tagit in på hotell i en vecka och låg i sängen i flera dagar.
     tag ledigt efterråt några dagar om du kan och ta det lugnt. man vill ju göra allt man kan från sin sida för att det ska funka...
    Åh vad jag hoppas det går vägen för er!
    själv har jag idag 5 dagar kvar tills vår lilla dotter "tittar ut" och visst minns jag hela processen men jag skulle lätt göra om det igen ,var enda del av den jobbiga resan var helt klart värt det,så fokusera på målet och kör på!!!

(Hej hjärtans fröjd, vi ses visst på alla IVF trådar,jag håller tummarna att det kan lösa sig för er också, förstår att det måste vara riktigt kämpigt.)

• lindy01

glömde säga att hos oss var det ockå pga "manlig faktor" som det inte gick på naturlig väg...

och ett tips inför sprutorna, håll en kylklamp eller ett paket frysta ärtor eller något annat där du ska ta sprutan så känns det inte alls. ser läskigare ut att ta den än vad det är...

Svar på tråden Plus vid första IVF-försöket?