• Moonis
    undine skrev 2013-02-22 15:11:16 följande:
    Hej,
    Jag fick min diagos hösten 2011. Tyvärr står det knappt någonting om ADD, utan man klumpar gärna ADD med ADHD och tror det är samma, vilket det inte är.
    Min upplevelse av folk som har ADHD är att de just vill bestämma och impulsivt kör över andra. Jag som har ADD är väldigt tillbakadragen och försiktig. Jag har ingen ork eller energi och håller mig passiv. Därför känner jag inte igen det du skriver med att din släkting tar över, om hon har ADD. Oftast pratar man inte så mycket heller; det gör folk som har ADHD.

Jag tycker inte det låter som typiskt för ADD av vad jag har läst på. Det känns mer som ADHD.

Det som jag själv uppskattar är att folk pratar långsamt och tydligt och förväntar sig jag ska förstå saker direkt. Jag tappar lätt koncentrationen och jag avskyr när folk säger "men hörde du inte vad jag sa!?" eller "kommer du inte ihåg det jag sa förra veckan?!". Folk tror jag dissar dem. Jag förstår heller inte skämt, eller sarkasm. Jag uppskattar bara när folk jag känner mycket väl, skojar med mig.
    Nja, jag kan babbla på men är mer tystlåten i början med folk jag inte känner. Jag har också en förmåga att vilja ha saker på mitt sätt vilket kommer fram väldigt tydligt när jag känner människor lite bättre. Kan säga att min familj känner av detta lite för väl Tungan ute
Svar på tråden ADD hos tjejer