Ledsna barn
Jag känner ingen ensam mamma som trilskas med umgänget med en hyfsat fungerande fader. Däremot är det banne mig svårt att få en ovillig fader att ha umgänge med sitt barn. Medans gissningsvis den ovillige fadern inte säger till sin egen omgivning att han inte idds ha umgänge med sitt barn utan istället säger att mamman håller barnet ifrån honom. Medans mamman i sin tur vänder ut och in på sig själv för att få pappan engagerad.
I mitt fall bor pappan på cykelavstånd från oss. Barnet är 11 år och kan cykla mellan själv. Vi har vecka-vecka så inget underhåll har någonsin betalats ut. Det är nu 6 veckor sen barnet senast fick träffa sin pappa! För pappan har inte "tid"... Jag har nu åter en gång tvingat på pappan barnet så förhoppningsvis träffas de på tisdag efter skolan. Barnet själv har blivit nekat så många gånger när han ringt och föreslagit han skall komma dit så han har slutat med det. Vi har bara ett barn och det är en snäll, välfungerande son, så det finns som ingen orsak att inte vilja/orka med barnet. Barnet var välplanerat och efterlängtat så inte en ofrivillig pappa från början.
Så jag antar att jag, i pappans umgängeskrets, tillhör de mammor som förhindrar umgänget med pappan... För inte står han för att han inte idds ha barnet.