Inlägg från: Anonym (Jag med.) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag med.)

"Köttiga" flikar i slidan efter förlossning

Hej!

Tack för att du skrev detta (för länge sedan.. ). Min förlossning var för 4 mån sedan. Jag tittade redan efter typ 3 dagar. Ojojoj vilken chock. Sen dess har jag följt utvecklingen där nere. Kollat med spegel kanske var tredje vecka.

Nu på senare tid så har jag sett att jag också har en flik. Men den är liksom rund/cylinderformad? Inte så "flikig". Och så är den ganska röd.

Jag tror att jag har känt av den här tidigare men att den då suttit längre in. Men nu har den liksom "trillat ut" och ligger i mynningen.

Jag ska ringa gyn efter påsk..

Om du är inloggad ibland här.. Kan du inte skriva en uppdatering på hur det gått?

• Anonym (Jag med.)

Skönt att det tas på allvar ändå. För jag kan inte förstå hur jag skall kunna ha (penetrations)sex med den där i öppningen.. (Har än så länge inte vågat prova ha sex då det är extremt torrt och ömt som det är..).

Men jag får väl vänta tills jag ammat färdigt? Eller?

• Anonym (Jag med.)
    Anonym (en till) skrev 2015-04-03 22:31:44 följande:

Jag har också ngn slags flik fast liksom inuti som blockerar ingången lite. Har ingen aning om vad det är :/ Har också tänkt ringa gyn efter påsk men pga smärta. Har typ som skavsår i öppningen där jag blev sydd. Nån som känner igen det?

Det är inte din främre slidvägg som hänger ned/för?

Jag känner skav/ngt i vägen/stramar (blandad känsla) när jag reser mig upp från liggande till sittande. Jag trodde först att det var stram ärrvävnad efter att jag blev sydd i mellangården... Men tror nu att det nog är det där granulomet...
  • Anonym (Jag med.)
    Anonym (en till) skrev 2015-04-05 13:56:20 följande:

Alltså jag vet inte. Det kan vara så. Jag kommer inte ihåg hur det var innan riktigt :P Men jag har inge besvär av det iaf. 

Okej så har inte jag. Men det låter lite som stel ärrvävnad om det stramar. Jag funderar på det i mitt fall men jag vet inte.. Det stramar som sagt inte för mig utan mer som skav. Fattar inte vad det kan vara. Hehe :P 

Jag vet typ exakt hur jag såg ut innan så därför blir jag kanske extra skärrad nu när jag ser hur annorlunda det ser ut. :(

Har du tittat med spegel? Om du provar att titta när du hukar så brukar det se annorlunda ut. Alltså att det ev. framfallet du har kommer fram/ut mer då. Och om det då kommer ut ngt lite utanför slidmynningen så kan det vara det som skaver.

Hur länge sedan födde du? Ibland kan det vara så att stygnen inte försvunnit helt även efter flera veckor.
Svar på tråden "Köttiga" flikar i slidan efter förlossning