Anonym (Jag med.) skrev 2015-04-05 16:05:22 följande:
Jag vet typ exakt hur jag såg ut innan så därför blir jag kanske extra skärrad nu när jag ser hur annorlunda det ser ut. :(
Har du tittat med spegel? Om du provar att titta när du hukar så brukar det se annorlunda ut. Alltså att det ev. framfallet du har kommer fram/ut mer då. Och om det då kommer ut ngt lite utanför slidmynningen så kan det vara det som skaver.
Hur länge sedan födde du? Ibland kan det vara så att stygnen inte försvunnit helt även efter flera veckor.
Har kollat nu med spegel. Jag känner ju den där fliken men den täcker inte öppningen utan är längre in och liksom underifrån. Just den tror jag inte är framfall utan en flik. Men när jag hukar så ser jag faktiskt något inne, det ska väl inte vara nåt där? Trodde först det var livmoderhalstappen, men den är mycket längre in. Blir galen på detta. Vill bara att allt är normalt :/ Det kan ju vara den "grejen" som är i vägen lite vid samlag. Fast i mynningen i själva huden är det ömt och skaver och det är rödare där också, och det skaver även om jag tar med fingrarna. Så det borde vara boven i dramat. Kan alltså inte ha sex pga detta.
Det var hela 18, nästan 19 månader sedan jag födde så allt borde ju vara som vanligt nu känner jag :( Har sån ångest inför att ringa gyn också, har inte gjort det än. Usch.
Hur går det för dig? Läste att det var ganska nyss du födde, jag tror att det kommer se bättre ut längre fram för dig. När jag kollade efter fl såg jag ut som rena massakern där nere! Har som tur är blivit bättre i alla fall.
Och under tiden jag ammade var allt mkt värre också, var så skört och ömt överallt. Det blir bättre :)