• Anonym (luradsomfan)

Ångra en uppsägning? (hyresrätt)

Jag är otroligt rasande på mitt ex som sade att han ville göra slut idag. Bara för 3 dagar sedan sa jag upp min lägenhet för att vi skulle flytta tillsammans. Den dagen jag sa upp lägenheten sa han att han ville såå gärna leva med mig och att han älskade mig.

Nu är jag panikslagen för att vi har ett barn tillsammans och lägenheten står på honom.
    Ska jag och barnet sova ute? Det är svårt att få en lägenhet här. Bor i en storstad.
    Vad fan ska jag göra nu då?
    Finns det någon chans att jag kan behålla min lägenhet?

Efter det här kommer jag aldrig någonsin flytta tillsammans med någon. Jag trodde aldrig någonsin att jag skulle bli lurad.
    Fyfan för honom..

• Svar på tråden Ångra en uppsägning? (hyresrätt)
  • enannan

Fy vilken situation! Svårt att veta det där, du får ju ringa hyresvärden så fort det blir vardag, kanske skriva ett mejl redan nu. Hoppas det ordnar sig!

• Anonym (luradsomfan)
    enannan skrev 2012-01-13 23:34:17 följande:
    Fy vilken situation! Svårt att veta det där, du får ju ringa hyresvärden så fort det blir vardag, kanske skriva ett mejl redan nu. Hoppas det ordnar sig!
    Ja, jag får maila imorgon och ringa på måndag.

Så otryggt det känns.
    Kommer inte kunna sova nu. Helt värdelöst.
  • Anonym (luradsomfan)

Någon som vet?
    Behöver bli lugn.

• Nuttis79

Fråga hyresvärden..jag vet faktiskt inte...

• Anonym (Apelsin)

Beror nog lite på hur du bodde. Var det en stor hyresvärd eller liten? Du har väl tre månaders uppsägningstid? Eller menar du att den tiden oxå har gått?

Men om det är så att du har sagt upp den nu i veckan och det inte är en stor hyresvärd tror jag du faktiskt kan ha en chans att få ångra dig. Om du berättar din situation och är ärlig.

Lycka till =) 

• bellsii

Alltså man kan inte ångra en uppsägning om ni skrivit på papper om det. Men r emot har du kanske en bra hyresvärd som du kan förklara läget för.

• spirituality

Kontakta hyresvärden det första du gör på måndag morgon, förklara läget och se om det går att skriva ett nytt kontrakt/ångra sig. Det beror nog mycket på om de har hunnit hyra ut den/lova bort den till någon annan, eller om det står många i kön. Men börja med att ringa på måndag och ta det därifrån sen. 
    Varför kom ditt ex på att han ville göra slut just idag? Varför inte säga något innan du säger upp din lägenhet?  Förvånad

• Anonym

Dom allra flesta hyresvärdarna har 3 mån uppsägningstid som man har ångerrätt på tills det återstår en månad.

• Anonym (luradsomfan)

Det är ett stort bolag. Jag måste ut om 3 månader.
    Och ja jag ska ringa så fort de öppnar och hoppas på det bästa.

Varför han valde att avsluta det här vet jag inte. Kalla fötter?
    Jag vet inte. Jag vet bara att det var jävligt taskigt gjort av honom. Varför tänkte han inte på barnet?
    Vill han att barnet ska bo på gatan eller?

• Liljeblomman

TS, jag förstår inte - du säger att det är din lägenhet, men att lägenheten stod på honom?

Om den stod på honom kan det kanske bli svårt för dig att få tillbaka den...

Svar på tråden Ångra en uppsägning? (hyresrätt)