• Anonym (luradsomfan)

Ångra en uppsägning? (hyresrätt)

Jag är otroligt rasande på mitt ex som sade att han ville göra slut idag. Bara för 3 dagar sedan sa jag upp min lägenhet för att vi skulle flytta tillsammans. Den dagen jag sa upp lägenheten sa han att han ville såå gärna leva med mig och att han älskade mig.

Nu är jag panikslagen för att vi har ett barn tillsammans och lägenheten står på honom.
    Ska jag och barnet sova ute? Det är svårt att få en lägenhet här. Bor i en storstad.
    Vad fan ska jag göra nu då?
    Finns det någon chans att jag kan behålla min lägenhet?

Efter det här kommer jag aldrig någonsin flytta tillsammans med någon. Jag trodde aldrig någonsin att jag skulle bli lurad.
    Fyfan för honom..

• Svar på tråden Ångra en uppsägning? (hyresrätt)
  • Anonym (h)
    Anonym skrev 2012-01-14 16:33:27 följande:
    Ja, det gäller även hyreslägenheter. Den som har störst behov har rätt att behålla bostaden.

Hm, ja så är det ju iaf om man redan bor tillsammans... Jag tänkte mest att det inte går att bevisa att mannen hade för avsikt att bli sambo med TS, fast det blir ju samma sak med en bostadsrätt naturligtvis. Han kan ju hävda att hon utan hans vetskap har sagt upp sin egen lägenhet och hittat på att de ska flytta ihop...

Nåja, jag hoppas att det inte blir så illa. Håller tummarna för dig, TS!
  • Anonym (luradsomfan)
    Anonym (var i samma) skrev 2012-01-14 16:49:33 följande:
    Jag var i samma sits för nått år sen.
    Jag pratade med mitt bostadsbolag och eftersom folk sökt lägenheten så var dom tvungen att låta dom titta och ville dom ha den fick dom den.
    Hade alla sagt nej hade jag fått chans att behålla min lägenhet.
    Bodde i en storstad och svårt att finna lägenheter där och hade även ett barn med mannen som sa att han ville leva med mig men sen när jag sagt upp lägenheten ångrade han sig.

Jag fick inte behålla min lägenhet då en sa ja till den. Jag fick heller inte gå före i kön utan dom beklagade bara.
    RIng så fort du bara kan. och lycka till.
    Hur fick du en lägenhet då? Kanske du har något bra tips?
  • Anonym (luradsomfan)

Olika svar på min fråga men jag kan återkomma på måndag och berätta vad kontoret sa.
    Hoppas verkligen att det här löser sig. Hatar otrygghetskänslan. Den är fruktansvärd..

• Anonym (q)

Hoppas det går bra. Förklara som det är bara och hoppas att de kan ordna det.

• leomax
    Anonym skrev 2012-01-14 10:39:46 följande:
    Dom allra flesta hyresvärdarna har 3 mån uppsägningstid som man har ångerrätt på tills det återstår en månad.
    What?? Och det vet du hur? En uppsägning är en uppsägning, på den finns ingen ångerrätt, någon har lurat dig rejält. Men visst - om inte hyresvärden har lyckats hyra ut den till någon annan kanske de kan tänka sig att riva uppsägningen, det torde knappast vara fallet i någon av de större städerna åtminstone.
  • Anonym (var i samma)
    Anonym (luradsomfan) skrev 2012-01-14 20:21:54 följande:
    Hur fick du en lägenhet då? Kanske du har något bra tips?
    letar ännu
  • tundra

Håller tummarna för att det är en hyresvärd med hjärta - det är nog ditt enda hopp.

• LivL

Men ring hyresvärden och förklara läget!

• LivL

Nu bor jag visserligen i en pyttestad, men här har dom "ensam förälder-kö", man ringer och förklarar läget och så får man gå före. Barn får ju inte bli hemlösa!!!

TS, du kan kolla med soc också, om de kan ringa någon. Lycka till!

• Anonym (luradsomfan)

Hej!

Jag fick behålla lägenheten och skriva på ett nytt.
    Nu kan jag slappna av.

• Anonym
    Anonym (luradsomfan) skrev 2012-01-16 22:41:04 följande:
    Hej!

Nu kan jag slappna av.

Grattis va skönt att det finns snälla människor kvar:):)
  • Anonym
    Hej!

Nu kan jag slappna av.
    Grattis!
  • Anonym (h)
    Hej!

Nu kan jag slappna av.

• Anonym (Apelsin)

Åhh va skönt för dig!!! Grattis :)

• Anonym (luradsomfan)

Tack så mycket! :)

Svar på tråden Ångra en uppsägning? (hyresrätt)