Inlägg från: Eliotts mama |Visa alla inlägg
  • Eliotts mama

Det piper när han andas...RS-virus???

Min son på 5 månader har fått en jätte jobbig förkylning!!! Han hostar tills han kräks, det rosslar och piper i bröstet när han andas och näsan är så snorig och tjock- plus att han har feber....

Ringde vårdguiden men hon sa att jag skulle vänta tills imorgon bitti och gå till vårdcentralen då!? Jag frågade hur länga man skulle vänta innan det är akut och vi ska åka in... hon sa : "när han är blå om läpparna"!!!!!!!!!!!!!!!!!???????????????? VA??!! Ska jag åka in när han får syrebrist eller??!!!

Han kan skratta lite och pratar ibland men är inte alls som han brukar vara

Ni som har barn som haft RS-viruset, började det så här???

Tack...

• Svar på tråden Det piper när han andas...RS-virus???
  • Eliotts mama

Nä.... vill inte att han ska ha viruset blir det värre i natt så åker vi in!!! Stackars min prins!!!

• Eliotts mama

Tack för alla svar, nu fick vi honom att somna men jösses va det rosslar i både bröst och näsa!!! Min lilla bebis....

• Eliotts mama

Vi va på närakuten imorse, han har INTE RS-viruset men en rejäl förkylning som satt sig på lungorna... Nu kan man pusta ut lite i alla fall!!! Fick medicin som är luftrörsvidgande för att hjälpa honom att andas.

Men fy va natten blev jobbig, han kunde inte sova pga allt snor o gegg i luftvägarna så vi vaggade o sjöng tills vi båda somnade av utmattning vid 5 tiden imorse....

En positiv sak som detta har gett mig är att i allt elände så kände jag hur mycket man verkligen gör för sitt barn, jag ville ta över allt det onda för att hjälpa min son... Jag struntade i om jag inte fick sova eller om jag fick ont i ryggen av allt vaggande-bara han hade det bra!!!!

Svar på tråden Det piper när han andas...RS-virus???