Det piper när han andas...RS-virus???
Så började det för min dotter.. Hon va så igentäppt i luftvägarna så hon kunde inte ens hosta. Sen gick det snabbt och det blev ambulans i ilfart in till sjukhuset.
Så började det för min dotter.. Hon va så igentäppt i luftvägarna så hon kunde inte ens hosta. Sen gick det snabbt och det blev ambulans i ilfart in till sjukhuset.
Så här började det för min dotter: Feber på dag 1. Snorig med tjockt grönt snor, hostig m.m Dag 2: feber, snorig och hostig.
Dag 3: HES, feber, rosslig, hostig, pipig andning och väldigt rosslig. Rosslar det när de andas när man håller handen mot bröstet eller ryggen så ska man inte tveka. Det kan gå fort. Från det att vår dotter fick dåligt att andas så tog det bara några timmar tills hon inte fick luft alls och det blev akut in till sjukhuset och fick adrenalinbehandlas för andningen.
tecken på RS enligt läkaren jag pratade med på barnsjukhuset är: feber, rosslig andning, bajsar slem eller kräks slem, pipig andning och andningssvårigheter, hosta och att de är hängiga.