Inlägg från: Anonym (Kört eller?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kört eller?)

Vill öppna mitt hem! Ungdomar!

Ja så är det. Har länge tänkt på saken men det är kört för min del...eller?
    Jag har ett gediget bagage bakom mig...men den har gett mig livserfarenhet.
    40 bast,ungdomlig och tror mig fatta ganska bra när ungdomar öppnar sina hjärtan.
    Ungdomar som har jobbigt hemma.
    Har INGEN utbildning men är självlärd. Hjärtat finns med.
    Hur skulle ni göra? Hoppas ngn från soc kan svara.. Och alla andra. Tacksam

• Svar på tråden Vill öppna mitt hem! Ungdomar!
  • Anonym (Kört eller?)
    Anonym skrev 2012-01-15 12:12:24 följande:
    Jag tycker du skall kontakta soc i din komun,och berätta om dej själv!

Jag har själv ett ganska tufft baggasje bakom mej,ingen utbildning heller,men min man och jag blev nyss godkända som familjehem.

Soc vill nog bara att man lagd allt bakom sej,och inte påverkas negativt av det idag.

Var ärlig mot dom,bara.      
    Ok tack för rådet! Berätta hur ni gjorde.
  • Anonym (Kört eller?)
    Anonym skrev 2012-01-16 01:04:59 följande:
    Allt beror på hur länge sen "ditt bagage" fylldes på sist och med vad?
    Det måste ha gått en del år så att det kan anses som ett avslutat kapitel!
    Och det med all rätt, dessa barn som kommer behöver minst av allt instabila "nya föräldrar" !
    Jag vet en hel del familjer som har ett "trasigt" förflutet och dom gör ett fantastiskt jobb idag med barnen som kommer men det måste va avklarat och till det hör en del år  av ett "normalt svenssonliv" 
    Ok hänger med...mitt bagage är ganska ungt. Men avslutat. Tror Ni att soc bedömer inviduellt? Och jag är ordentligt prickad hos KF! Men har stabil inkomst och klarar mig. Min mans inkomst är inte beräknad ens.
  • Anonym (Kört eller?)

Ok får lägga det på isen...men igår läste jag om min kommun. Där kan man ansöka om att bli KONTAKTPERSON till ungdom. Man träffar denne 1-2 ggr i veckan. Man får timlön och ersättning för utgifter.
    Jag har skickat intresse anmälan då jag är säker på att jag kan bli en bra kontaktperson och lyssna på ungdomen osv. Vad tror Ni?

• Anonym (Kört eller?)
    Anonym skrev 2012-01-17 11:33:23 följande:
    Det ddär stämmer inte riktigt.

När det gäller kf-myndigheten,kan man ha prickar där,och endå bli godgänd!

Det beror lite på vad slags prickar det rör sej om,och o man kan förklara dets upplomst.
    Detta vet jag av egen erfarenhet.    
    Det låter ju bra. Prickarna är gamla och jag har inte haft råd att betala av allt. Dock har jag gjort några avbetalningar till kf. Helt onödiga skulder typ Ellos osv. Tex har aldrig haft prickar om hyror.
  • Anonym (Kört eller?)
    Anonym skrev 2012-01-17 16:22:22 följande:
    Men är inte det på voltär basis, att man inte får betalat?
    Uppfattar Ts som om hon skulle vilja ha det som sitt jobb mer och kunna leva på och då är allt svårare och dom är noggrannare för det är ett annat ansvar man tar/får!
    Om jag fick bestämma helt själv så skulle jag vilja jobba i min hemkommun...typ min egen kommuins ungdomar. Ja och få ersättning och timlön. Ja jag ska fråga kommunen vad det finns för olika möjligheter. Tycker det är dumt att vi människor straffas for ever för tex prickar. Då var då...nu är nu liksom. Jag brinner för just ungdomar och känner några i bostadsområdet som har jobbigt hemma. Jag brukar stanna till och fråga hur allt går. Dom är så djävla öppna och fina.
  • Anonym (Kört eller?)
    Anonym skrev 2012-01-17 19:58:44 följande:
    Du gör det mest för pengarna då alltså?
    På min hemkommuns sida så STÅR det klart och tydligt att vid arbete som kontaktperson så får man ersättning och timlön...hur ska jag och ungdomen annars kunna göra saker tillsammans??????? Annat vore om jag var miljonär eller mkt rik...men det är jag INTE. I dagens samhälle är det omöjligt att få eller göra saker gratis.
Svar på tråden Vill öppna mitt hem! Ungdomar!