Vår dotter förstör vår relation!
Vi har det likadant med min 6 åring som har diagnos och tar enormt mycket energi hela tiden, även om han är på bra humör så kräver han extremt mycket uppmärksamhet, för att inte tala om de bråk och utbrott som blir, ofta flera gånger om dagen. Mina råd är
*Prata, prata och prata om hur ni känner, man får tala om för sin partner att man är skittrött men också att det handlar om barnet och att man då blir irriterad och det går ut över partnern istället.
* Bestäm innan hur ni skall förhålla er till barnet i olika situationer, hur ska ni göra det det blir för mycket tjat? Utbrott? så ni kör på samma sätt och kan STÖTTA varandra istället för att bli irriterade på varandra.
*Byt av varandra och var inte rädda att säga till att "Nu orkar jag inte med Lisa längre, kan du lösa av mig"
* Ta tillvara egentiden, planera in små myskvällar då det bara är ni två (utan barn), även om tiden är knapp som småbarnsföräldrar så kan man ta tillvara på de små stunderna att vårda relationen på, en filmkväll, en mysig supé, en liten present eller vad man nu känner för och tycker om.