• HWR

Vår dotter förstör vår relation!

Det är samma för mig och min sambo. Vi har det hur bra som helst..när vi är själva.. Barnen är två (hon är sjuuuuuukt trotsig) och den andra 6 månader. Vi får inte sova, retar oss på småsaker..börjar tjaffsa.
    Men vi visste att det skulle bli så här med andra barnet. Vi pratade om det innan 2:an föddes, att vår relation får gå lite på sparlåga nu ett tag. I första hand tar vi hand om barnen och sen när tiden (och orken) finns så tar vi hand om varandra. Vå älskar ju varandra, även fast det är tufft vissa dagar.
    Jag har väl inget råd att ge förrutom att ni får försöka bita ihop. Det KOMMER bli bättre. Nån gång :) Det är i alla fall så jag tänker.

• HWR

Det är samma för oss. Visst, jag kan bli arg på 2-åringen, men på helgerna när sambon är hemma så går det ut över honom.
    De få stunder vi har ensamma, jag och sambon, är hur mysiga som helst! Då kan vi också prata om att vi har det lite jobbigt just nu, men att det kommer bli bättre. Bara vi får sova..och äldsta dottern kommer ur trotsåldern. Då har vi förhoppningsvis ett par lugna månader *peppar peppar*.

Men ni kan inte få barnvakt på nåt sätt, om så bara för ett par timmar? Det har räddat mig och sambon, att min mamma tog barnen två timmar en lördag på dagen så fick jag och sambon äta lunch tillsammans.

Svar på tråden Vår dotter förstör vår relation!