Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!
Har så mycket ägg, så det blir ett par rejäla omeletter. En med champinjonstuvning och en med squash, lök, tomat, avocado & KESO feta-oliv...
Har så mycket ägg, så det blir ett par rejäla omeletter. En med champinjonstuvning och en med squash, lök, tomat, avocado & KESO feta-oliv...
Korvstroganoff(med äpple i) och ris!
Här blir det kräftor, baguette med vitlöksmör, aïoli och vitt vin till det!
*slurp*
Hos oss blir det gryta på kycklingfilé, cremefraiche, grädde, dijonsenap, schalottenlök i klyftor & dragon. Till det fullkorns-tagliatelle och en sallad på tomat, rödlök, olivolja & balsamvinäger...
Jo, det e jättegott! + Kycklingfond e det i också! glömde skriva det
Igår åt vi hemmagjord fullkornspizza med bl.a egengjord het tomatsås, aubergine, färska champinjoner, serrano-skinka och mozarella på! Idag blir det nog levergryta med kokt potatis eller ris, och lingonsylt & svartvinbärsgelé. Och imorgon blir det förmodligen isterband och dillstuvad potatis...
Rabarbertårta/kaka, kladdkaka, godis & ett par mjölkdrinkar!
Åhh, igår åt vi ute på restaurang! Det blev stekta rödtungsfiléer, vitvinssås med räkor o champinjoner på planka! Ljuvligt...
Idag vet jag ej riktigt än, kanske philadelphiafylld köttfärslimpa...
Köttfärslimpa(nötfärs, fransk löksoppa pulver- blandat med julöl) fylld med philadelphiaost. Till det kokt potatis, gräddsås o rårörda lingon... samt apelsin-och rårivna moröttersallad...
Igår åt jag ugnsbakad lax i sås på creme fraiche, grädde, dijonsenap, hummerfond, halverade färska champinjoner, kräftstjärtar, salt, vitpeppar, cayenne, citronpeppar & timjan. Till det squash-tagliatelle. Mannen fick panerad rödspättafilé istället (han äter inte lax
) och panerade skivor av squash. Till det ris och sås gjord på skyn, grädde, soja, balsamvinäger samt kryddor...
Idag vet jag inte än vad det blir... har juh hela dagen kvar till att fundera ut nått...