Inlägg från: Zabina |Visa alla inlägg
  • Zabina

Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!

+ en hel del vitlök hade jag i ugnslaxen!

• Zabina

Gryta på skivad chorizo, strimlad skinka, färska halverade champinjoner, kikärtor, schalottenlök i klyftor, ajvar, mini fraiche & lite röd currypasta... till det ris och nybakt focaccia-bröd! Gott!

• Zabina

Köttfärspaj med grovdeg, nötfärs, egengjord vitlök&örter creme fraiche, kantareller, krossade tomater, kalvfond, soja... Smulad fetaost på...

• Zabina

Antingen resterna av köttfärspajen, eller så fryser jag ner den, för jag e så jädra sugen på stekt skivad chorizo och stuvade fullkornsmakaroner! Tror det blir det sista... *yummie* Tänk att man kan bli så himla sugen på nått så enkelt!

• Zabina

Kokade dinkelkorn här förut, så imorgon blir det dinkel med Nasi Goreng. Förmodligen med nybakta Kom-i-form frallor!

• Zabina

Nasi Goreng'en får vi ta imorgon istället. Det blev hemmagjorda fiskburgare idag... i nybakta frallor på morötter & full-och helkornsdinkel. Fiskbiffar på rödspätta, torsk & sej... i biffarna hade jag även en massa örtkryddor, dijonsenap, vitlök, ägg, cayenne, citronpeppar & vitpeppar. Som dressing gjorde jag en röra på mini fraiche, rödlök, röd stenbitsrom o svartpeppar. Sen hade vi tillbehör som sallad, tomat m.m...

• Zabina

Igår åt vi gryta på strimlad lövbiff, strimlad paprika, lök, champinjoner, grädde, rödvin, kalvfond, soya, balsamvinäger, kryddor, worcestershire sauce & nån kinesisk hot chilisås... pasta till det! Och idag blir det tacos!

• Zabina

Älskarlivet

Ja, det gör man. Fast paprikan strimlade vi bara o la i först på slutet,
    så det är lite tuggmotstånd... Låt det puttra ganska länge innan,
    köttet blir godare så!

• Zabina

Fläskpannkaka... eller om jag byter ut köttet mot nått jag har hemma i frysen. Orkar inte gå ut och handla idag, har haft över 40 graders feber i en vecka nu... *tycker synd om mig själv* lingonsylt blir det väl till, eller blåbärssylt till mig!

• Zabina

Har haft kycklingfilé i marinad över natten, så idag kör jag den i ugnen och till det blir det ris & currysås (gjord på äpple, lök, curry, grädde, buljong, kryddor & en äggula)...

Svar på tråden Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!