Inlägg från: Ankmor |Visa alla inlägg
  • Ankmor

Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!

Hi, såg nu att det var länkat till denna tråden...

Idag åt vi rester från helgen.
    Chilliconcarne och pannbiff, med ris till. Salig blandning på bordet men jag vill få tömt skåpet!!

• Ankmor

Pyttipanna, stekt ägg och rödbetor. Till det drack vi vanlig hederlig mjölk!
    Det var jättegott!!!!

Fast jag längtar efter blodpudding med lingonsylt!!

• Ankmor

korv och spagetti, nelly 1 , vi är lika fantasifulla som din sambo!!

• Ankmor

Idag blev det en ihopslängd egengjord grönsakssoppa.
    Palsternacka, kålrot, morot, potatis, grönsaksbuljong, vegeta och vatten är det enda som behövs. kokas och avnjutes med gott halvgrovt bröd. mums
    Vi e inte liite stolta, jag och min dotter...

• Ankmor

kebab är väl inte såååååå onyttigt? kött & grönsaker i ett bröd med en god sås gjord på yoghurt, det låter inte så onyttigt ialla fall

• Ankmor

emmamaria, inte om man gör den på rätt sätt! Då kan det faktiskt vara rätt så gott!

• Ankmor

vi åt spagetti o köttfärssås, fantasin tröt idag.

• Ankmor

Idag var det min sambo som var "Chef" i köket.

Det blev en rajd i frysen. Allt han tog fram hamnade i samma gryta

Det var en salig blandning bestående av två olika korvstroganoff rester, köttfärssås och den sista var två kotletter med stekt svamp. Till detta serverade han ris.

Det såg mycket mystiskt ut men var faktiskt ganska gott , så det kan bli, så det kan bli...

• Ankmor

Idag har vi ätit plättar med _min_ hemmagjorda lingonsylt. Helen, min dotter på 12, fick ställa sig och steka , jag "hann" inte själv ...

Till efterrätt åt vi dajmkaka (köpt) och ostbricka mums

• Ankmor

Jag gjorde köttfärssås m pasta. I köttfärssåsen rev jag palsternacka och rotselleri. Det blev jättegott och drygade ut köttfärsröran så att det blev över till lunch imorgon, det brukar det inte bli... fullkornspasta till detta.

Svar på tråden Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!