Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!
Fiskpinnar, ris och hollandaisesås blev det idag
Dukade med "helgporslinet" för att piffa upp det hela, lite...
Fiskpinnar, ris och hollandaisesås blev det idag
Dukade med "helgporslinet" för att piffa upp det hela, lite...
Ikväll är jag ensam (sambon och barnen åker till hans mamma ikväll och så återförenas vi där imorgon
) och då skall jag unna mig pasta med en sås gjord på LagaLätt, lite mjöl att reda med, skinka, vitlök och broccoli. Till det ett glas rött.
Till middag? Hmm... Får funderar ett tag till men till söndagslunch blir det idag stekt lax, potatis, hollandaisesås och broccoli. Till efterrätt blir det "nästan-hemmagjord" daimglass
Nu har jag kommit på vad vi skall käka till middag: Har pannkakor kvar sedan igår och skall göra crêpes med fyllning av stuvad svamp
Till söndagslunch blir det idag en enkel pastagratäng (jupp, pengarna är typ slut) som består av pasta, hemmagjord tomatsås och så ost på toppen
Naturligtvis blir det efterätt. Vad, vet jag ännu inte.
Ikväll blir det mer recept från arla.se: Sydstatsfilé med sötpotatis. Till efterrätt blir det limepaj
Vid tolvtiden skall vi på kombinerad brunch/ettårskalas med efterföljande pulkåkning
Jag skall återigen försöka mig på fläskkotletter som min farmor brukade göra. Hon stekte på dem, gjorde en sky och lät dem ligga där i och koka tills de blev alldeles möra. Efs jag inte har en aning om hur jag skall göra så chansar jag
Till köttet serveras kokt potatis, grönsaker och alkohol av något slag. Vi skall ha dessert och ikväll blir det citronfromage (sådan som man blandar till själv). Jag hoppas att fromagen är lika god som det brukade vara när jag var liten
Ikväll kommer jag att tillaga gulaschsoppa gjord på köttfärs, potatis, lök och en massa kryddor
Mmm...
Jag tror att det ikväll kommer att serveras potatisbullar och rivna morötter... *S* Naturligtvis KÖPTA potatisbullar
Köttbullar, kokt potatis, brunsås (gjord från pulver), lingonsylt samt smörgåsgurka