Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!
Som en liten bonus så kommer köttbullarna att vara hemmagjorda då jag inte riktigt orkar gå och handla idag *S*

Som en liten bonus så kommer köttbullarna att vara hemmagjorda då jag inte riktigt orkar gå och handla idag *S*

Det blev inte köttbullar utan pannbiff med stekt lök. Mums!   Bäst att passa på att laga sådan mat när man har tid
  Bäst att passa på att laga sådan mat när man har tid 

Torsdag = fiskdag, så ikväll bjuder huset på kokt torsk med ägg- och persiljesås, grönsaker samt kokt potatis. Gissa om jag kommer att bli poppis hos ungarna!   

Ikväll kommer jag att laga till Oskars smörgås (uppkallad efter en kusin till mig):
* 1 st hålkaka, som delas i tre delas (precis som man delar en tårtbotten)
* 1 burk makrill i tomatsås som blandas med mjukost
* Tärnad gurka och hackat ägg blandas med lite majonnäs (det går alldeles utmärkt med lättmajonnäs eller fettfri!)
Gör precis som en vanlig tårta; bre på fyllningar, lägg ihop och in i kylen minst en halvtimme innan servering (så att brödet hinner dra åt sig gegget). Ta fram den en stund innan den skall ätas. Njut!   

Hmm... De där mellanrummen under rubriken "chilismör" minns jag inte att jag lade in...   

Måste bara än en gång tipsa om biff med chilismör och vitlöksmos! *slurp*
Recept finns någon sida båkåt i tråden 

Ikväll tänker jag göra egna pizzor   Fyllning 1 kommer att bestå av skinka och champisar dvs en vanlig capricciosa. Fyllning 2 kommer att bli "grekisk" då jag skall ha på fårost (med hög fetthalt, så att den smälter lite *S*), svarta oliver, färska tomater och grön paprika.
  Fyllning 1 kommer att bestå av skinka och champisar dvs en vanlig capricciosa. Fyllning 2 kommer att bli "grekisk" då jag skall ha på fårost (med hög fetthalt, så att den smälter lite *S*), svarta oliver, färska tomater och grön paprika.

PS. Glömde nämna desserten: Skivade äpplen med några stänk citron, kanel, grekisk yoghurt, flytande honung och hackade valnötter på. Mums!