Inlägg från: Zabina |Visa alla inlägg
  • Zabina

Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!

Igår åt vi hembakta pitabröd fyllda med cevapcici, blandad grönsallad, ost, rödlök, stekta zuccini-skivor & tzatsiki! Köpte mycket köttfärs då så idag funderar jag på kåldolmar, köttfärssås eller moussaka...

• Zabina

Det blev köttfärssås med nötfärs, rivna morötter, färska skivade champinjoner, lök, grädde, balsamvinäger, soya samt olika blandade kryddor... till det fullkorns-spaghetti!

• Zabina

Idag blir det förmodligen fläskfilé i rosépepparsås. Till det riven potatis blandad med strimlad purjolök som steks, samt tomat-och löksallad. Kanske ugnsgratinerade champinjoner också. Till det blir det lite levande ljus o ett glas rött!

• Zabina

Vi rensar frysen på en massa matlådor nu, så sååå spännande har vi det... flyttar juh snart. Så det e juh bra om den e så tom som möjligt!

• Zabina

Alltså inte nu i skrivande stund, utan nu i denna veckan...

• Zabina

Tror att det blir marinerad fläskkotlett, stekt potatis o kantarellsås...

• Zabina

Lite ändrade planer... det blir panerad skinkschnitzel, stekt potatis & kantarellsås till mannen. Kallskuret, röda linser & samma sås till mig...

• Zabina

Har precis ätit... det blev skinkschnitzel från igår, som jag strimlade och stekte ihop med hackad gul lök & skivade färska champinjoner. Hävde sen på mini fraiche & massor av ädelost. Sen i med strimlad grön paprika och lät puttra ett tag tills paprikan blev lite mjuk. Kryddade med salt & peppar. Fullkorns-tagliatelle till det! Ljuvligt!!

• Zabina

Hävde ihop en "gratäng" med stekta zucchini-skivor i botten, på dom la jag sen grytan från igår(strimlad skinkschnitzel, mini-fraiche, ädelost, strimlad grön paprika, lök o champinjoner m.m), nästa lager blev ris och sista lagret mini-fraiche kryddat med vitlök, peppar o kött&grill-krydda... sen toppade jag med riven parmesan!

Svar på tråden Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!