Inlägg från: Zabina |Visa alla inlägg
  • Zabina

Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!

Åhh!! Håller på att packa så det står mig upp till öronen... imorgon flyttar vi härifrån, så idag orkar jag nog verkligen inte laga nått. Tror det får bli nån hämtmat!

• Zabina

Igår åt vi quornfärssås(quorn, riven morot, vitlök, gullök, grädde, senap, tomatpuré, soya, balsamvinäger, kinesisk HOT chili sauce, timjan, basilika, kött & grillkrydda), tagliatelle till det. Riktigt smakfullt, gott & STARKT!

Funderar på älgfärsbiffar, stuvad vitkål & kokt dinkel idag...

Imorgon kanske marinerad kycklingfilé, klyftpotatis & örtsås...

• Zabina

Igår åt vi chevréfyllda lammfärsbiffar, örtsås & klyftpotatis(med massor av örter, piri-piri & olja! *mums*)...

Idag vet jag ej än... har ingen motivation till det heller...

• Zabina

Igår åt vi kassler i ugn(stekt kassler i skivor, skivade färska champinjoner, grädde, soja, senap & worcestershiresås) & kokt potatis! Ljuvligt...

Idag vet jag inte riktigt, blev kvar kokt potatis sen igår... kanske gör gräddstuvad pytt på den med färska champinjoner, lök & kyckling kanske... får se

• Zabina

Igår åt vi omelett med lök & färska champinjoner i äggsmeten, på den la jag sen paprikaringar, och på dom la jag keso grillad paprika. I slutet ställde jag in omeletten i ugnen så keson fick fin färg. Till det åt vi nybakta ostfrallor!

Idag blir det nog moussaka... på nötfärs(kryddad med bl.a vitlök, rödvin, krossade tomater & kanel), aubergine & ostsås! Mmm!!!

• Zabina

JKMNA
    Fransk löksoppa e juh bara sååå gott!
    Med massor av lök, och gärna ganska het...

• Zabina

JKMNA
    ...med krutonger och riven ost på!
    Kan juh även ha i pasta så blir den lite "matigare"...

• Zabina

Igår åt vi ugnspannkaka med skivad pölse i & drottningsylt...

Idag blir det nog stuvade mungbönor, grillad kyckling & stekt halloumi, haricot verts &
    hemmagjord pizzasallad till det...

• Zabina

Igår blev det våfflor med sylt & grädde...

Idag blev det fisk i folie. Laxfiléer, grädde, vitt vin, citronpeppar, aromat, rosmarin, riven pepparrot, gräslök, vitlök, purjolök, färska chaminjoner, grön sparris & haricot verts! Ris till det... Ljuvligt!!

• Zabina

Det blir tacos för oss också ikväll... en del av oss par som gick på föräldragrupp ihop under graviditeten, ska träffas o käka ihop! Trevligt!!

• Zabina

Jag e magsjuk, så igår åt jag lite glass... idag blir det väl nått liknande... Spännande! Mår illa av att bara se mat...

• Zabina

Vad e tacofilé förresten? Låter gott... kanske nått att göra när man friknat till!

• Zabina

Fisk-och skaldjurssoppa... laxfilé, tonfiskfilé & torskfilé i bitar, kräftstjärtar, räkor, gul lök, vitlök, purjolök, tomatpuré, salt, basilika, timjan, vitt vin, fiskbuljong, grädde, creme fraiche & saffran! Till detta nygräddad hembakt hönökaka...

• Zabina

Stekt fläsk med löksås & kokt potatis!

• Zabina

Tracy

Jag bakade Hönökaka höromdagen, så jag tog tre såna halvor och bredde smör på dom.
    Gjorde en stuvning på strimlad skinka, färska skivade champinjoner, gul lök, creme fraiche & turkisk yoghurt. Kryddade den me salt, svartpeppar, citronpeppar & cayenne. Smetade det på två av bröden, det översta lade jag skivade tomater och massor med ost på & toppade med italiensk salladskrydda!

• Zabina

Det blir nog utbankad fläskfilé under ett täcke av lagrad ost, vitlök & kryddor. Klyftpotatis med massor av örter, lite piri-piri & salt. Pepparrotssås på grädde, pepparrot, kalvfond, soja & senap... till det smörslungad sparris, och ett glas rött!

• Zabina

Idag fyller jag år och blev då bjuden av min man på italiensk restaurang!

Förrätt- Antipasto.
    Varmrätt- Tagliatelle med tigerräkor & pilgrimsmussla, tomat-och vitlökssås.
    Efterrätt- Tiramisu.

Samt ett glas med gott vitt vin!

• Zabina

Vi fick oväntat(men uppskattat!) besök igår, och åt då lite "plockmat". Stekt strimlad marinerad kyckling, stekta dinkelkorn & sojabönor, fullkorns-cotelli, färska skivade champinjoner, halverade körsbärstomater, blandad grön- och "röd"sallad, tärnad avocado, hackad rödlök, halverade vindruvor, skivade rädisor, tärnad gurka, paprika i olika färger, hackade soltorkade tomater & riven parmesan... till det hade vi hot chunky salsa, gräddfil, keso lök, dipp sourcream & onion... samt baguette med vitlökssmör! *mums*

Svar på tråden Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!