• Svar på tråden Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!
  • Bonanza

Ankmor - nej, ska jag sabba bantningen så ska jag njuta. Så det blev en calzone utan skinka. Dessutom gillar jag inte kebabpizza.

• fenomena83

det blev pannkakor iaf å guuuuuuud va gott det va.. .tänk att nåt så enkelt och vanligt kan va så gott.

• A lie

fenomena: brukar göra pitabröden själva, men nu var vi lata så det blev köpe... Kycklingen gör vi också själva, jag lägger ägget och maken ruvar Nej men strimlar kycklingfilé pressar över citron och steker (är fö jättegott på hela kycklingfiléer när man grillar) Gott och superenkelt! Gjorde ett minibröd till Widar också med bröd, gurka, tomat och sallad och så var han sysselsatt hela tiden vi åt...

• kassio

Det blev överbliven råkostsallad, smörstekta burkchampinjoner och lite creme fraiche blandat med sweetchilisås som dressing... Vad märkligt det kan bli ibland när man liksom inte orkar!

• cege

Pannbiff (hemalagade) lök sås och potatis

• satsumas

ikväll blir det kycklingknyten...mums:

tortillabröd (sådana runda man har till taco)
    kycklingfile
    lök
    cream frachie
    1 påse faijta tacokrydda
    riven ost

Skär fileerna i bitar stek dem och bryn lök. Häll i krydda och cream frachie. Låt puttra lite.
    Häll en klick av röran i på varje tortillabröd och vick i hop till ett knyte. lägg knyterna på en panna och strö över lite riven ost, granera i ugn (ca 200C) tills det fått lite färg.

tänk att nått så enkelt kan va så gott!=)) och dottern älskar det!

Svar på tråden Vad ska ni äta till middag ikväll? part 8!