Inlägg från: mithrandil |Visa alla inlägg
  • mithrandil

Min 3åring är gul

I torsdags när jag skulle hämta sonen ville personalen prata med mig.
    De var oroliga för honom för att han så ofta är röd/lila under ögonen och för att han är "så gul".
    Jag har själv sett det några gånger men inte funderat något speciellt om det. Har tänkt att det har med hans allergier att göra. Min mamma har tjatat om att jag ska gå till läkaren med honom pga det där gula men jag har liksom viftat bort det litegrann. Vi är hos läkare var och varannan dag så man vill ju helst slippa gå dit.
    men nu kan jag nog inte strunta i det mer. Det gula har varit borta under en period men idag blossade det upp för fullt.

Vad kan det vara?

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • Svar på tråden Min 3åring är gul
  • mithrandil

Har pratat med 1177 och hon såg inget problem som var väldigt akut.
    Ska åka till VC med honom imorgonbitti men nu har jag stressat upp mig så jag inte kan sova så var bara tvungen att ventilera mig lite. 

• mithrandil
    Mammatilltvåprinsar skrev 2012-01-14 22:15:06 följande:
    Ingen aning om vad det gula beror på men åååhhhh vad söt han är!:)
    Tack!
    Inget som värmer ett mammahjärta som smicker. Glömde bort all elände för en stund. :) 
  • mithrandil

Tycker ni att han ser gul ut, eller är det bara mina ögon?

• mithrandil

coyote: Kunde inte titta speciellt bra för han vände bara bort huvudet när jag försökte se, men jag tyckte inte det såg ut så iaf.

TygTiger: Han har varit sån ganska länge nu men har inte varit sjuk på evigheter. men förhoppningsvis är det ändå något enkelt

sandiberu: Kan man ha gulsot som 3åring?

kodia: Jag har också tänkt mig något pga allergi innan. 

• mithrandil

Han äter inte morötter. :)

persson: Svårt att avgöra hans allmäntillstånd. Han mår aldrig helt bra. Slö och hängig och vill mest sitta i soffan ena dagen, hyperaktiv och superskrikig dagen efter. Vi har tolkat det som allergisymtom så vi kanske har väntat in i det längsta med detta.

Jag vet Bäst: Ja visst är den fin. :)

Tack för alla fina komplimanger!! De värmer. 

• mithrandil
    Rullgardina skrev 2012-01-14 22:35:51 följande:
    Har han andra symptom mer än att han är gul(för det är han) som tex, trötthet, ont någonstans, klåda? Hoppas att han mår bra snart;)
    Trött, ont i kroppen, ont i magen, Tjurig och skrikig.
    Ja, det är han i nötskal.  
  • mithrandil
    sandiberu skrev 2012-01-14 22:41:37 följande:
    Har ni varit ute och rest på sistone?
    Vi var på kreta i augusti 2010.

smillsson: tack! Ja, vi ska till vc imorn. Nu när detta kommit igång i tankarna kan jag inte släppa det. Men jag sliter inte upp honom från hans säng nu och kör 9mil till närmsta barnakut. Har han varit gul såhär länge kan han vara det lite till. Kanske låter lite hårt, men det känns inte helt bra att väcka honom när han sover så gott.

• mithrandil
    accept skrev 2012-01-14 22:52:31 följande:
    Nej det är klart, det förstår jag! Skrev nämligen först att ni kunde ringa på måndag, men då tyckte maken jag skulle skriva som jag gjorde, så imorgon blir superbra.
    Hade nog inte dragit upp vår dotter heller. Kollade lite med maken här, och han tycker att ni ska se så dom tar både en urinsticka på honom och blodprov (lever+njurar).
    Men allting går säkert bra för er!
    Du får skriva sen och berätta hur det går. 
    Ja är han läkare så brukar man ju ge snarare direktiv. :) Just för att det är deras skyldighet om något går galet och de rekommenderat att vänta helgen ut. Så ligger det på mitt ansvar att vänta tills imorn istället. 
    Men vi ska åka, nu kan jag inte ignorera detta mer. Tack så jättemycket för tipsen. Ska säga till dom imorn att jag vill de kollar urin/blod på lever och njurar. 
  • mithrandil
    Coyote skrev 2012-01-14 22:56:09 följande:
    Jag har väl inte varit spydig!? Jag menade bara att ts skrivit att hon pratat med 1177 och att hon ska åka till vårdcentralen i morgon.
    Nej här finns ingen som varit spydig!
    Ovanligt för att vara fl, men sant. :) 
Svar på tråden Min 3åring är gul