• mithrandil

Min 3åring är gul

I torsdags när jag skulle hämta sonen ville personalen prata med mig.
    De var oroliga för honom för att han så ofta är röd/lila under ögonen och för att han är "så gul".
    Jag har själv sett det några gånger men inte funderat något speciellt om det. Har tänkt att det har med hans allergier att göra. Min mamma har tjatat om att jag ska gå till läkaren med honom pga det där gula men jag har liksom viftat bort det litegrann. Vi är hos läkare var och varannan dag så man vill ju helst slippa gå dit.
    men nu kan jag nog inte strunta i det mer. Det gula har varit borta under en period men idag blossade det upp för fullt.

Vad kan det vara?

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • Svar på tråden Min 3åring är gul
  • Anna J01

Kontakta läkare!!
    Kan i värsta fall vara något fel med levern.. Då kan man bli gul.

Förhoppningsvis inte men alltid bäst att kolla

• Coyote

Klart du ska gå till läkaren med honom, oavsett om det har med allergier att göra eller inte så behöver du ju få veta vad det är. Gultonad hud brukar ju betyda något trassel med levern, men det kan ju bara en läkare svara på egentligen.

• Tårtsmulan

Leverpåverkan av något slag? Jag skulle kontakta vårdguiden omgående (ev. åka in akut direkt)

• JeanneDArc

Håller med resten här.

• mithrandil

Har pratat med 1177 och hon såg inget problem som var väldigt akut.
    Ska åka till VC med honom imorgonbitti men nu har jag stressat upp mig så jag inte kan sova så var bara tvungen att ventilera mig lite. 

Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • Vinterprinsar

Ja det är nog inte helt normalt, jag har också hört att man kan få en gulton i huden om levern inte är helt ok! Jag skulle ringa 1177 nu på en gång och höra vad dem säger, jag tror det bästa är att åka in på en gång så att man inte drar ut på det.. Lycka till!!

• krakel

Som alla säger så brukar det ju va levern som spökar om man är gul. Så sök du VC imorgon.

• Tingeling 79

Om man blir gul så funderar jag på levern fungerar som den ska eller om det kanske är stopp i gallgången... Har du hört talas om billirubin ? Om inte slå upp det... Tycker att du ska söka på VC på måndag för utredning varför han blir så gul... 

Lycka till

• Coyote
    mithrandil skrev 2012-01-14 22:09:24 följande:
    Har pratat med 1177 och hon såg inget problem som var väldigt akut.
    Ska åka till VC med honom imorgonbitti men nu har jag stressat upp mig så jag inte kan sova så var bara tvungen att ventilera mig lite. 
    Vad bra! Nej, om han gått och varit gul till och från under en längre period så är det ju kanske inte akut, men bra att ni kollar upp det i morgon! 1177 är bra att ha ibland.
Svar på tråden Min 3åring är gul