• accept

Min 3åring är gul

Min man som är läkare (inom medicin, och även har jobbat som barnläkare tidigare) tycker som jag att ni borde kolla hans levervärden och njurar. Detta görs enklast med ett blodprov, ta kontakt med läkare så fort som möjligt. Helst redan ikväll eller imorgon.
    Tycker inte att du ska lyssna till lekmän här på forumet och spekulera själv, han ser ju riktigt gul ut faktiskt.
     Hoppas allt går bra för er!

• accept
    mithrandil skrev 2012-01-14 22:47:18 följande:
    Vi var på kreta i augusti 2010.

smillsson: tack! Ja, vi ska till vc imorn. Nu när detta kommit igång i tankarna kan jag inte släppa det. Men jag sliter inte upp honom från hans säng nu och kör 9mil till närmsta barnakut. Har han varit gul såhär länge kan han vara det lite till. Kanske låter lite hårt, men det känns inte helt bra att väcka honom när han sover så gott.
    Nej det är klart, det förstår jag! Skrev nämligen först att ni kunde ringa på måndag, men då tyckte maken jag skulle skriva som jag gjorde, så imorgon blir superbra.
    Hade nog inte dragit upp vår dotter heller. Kollade lite med maken här, och han tycker att ni ska se så dom tar både en urinsticka på honom och blodprov (lever+njurar).
    Men allting går säkert bra för er!
    Du får skriva sen och berätta hur det går. 
  • accept
    Coyote skrev 2012-01-14 22:45:39 följande:
    Ts har ju skrivit att hon ska kontakta vårdcentralen i morgon bitti, så du kan vara lugn.
    Ingen vits att vara spydig och citera ett inlägg som TS själv skulle läsa och svara på. inom närmsta tiden.
    Jag svarade bara på frågan hon ställde. 
  • accept
    mithrandil skrev 2012-01-14 22:55:56 följande:
    Ja är han läkare så brukar man ju ge snarare direktiv. :) Just för att det är deras skyldighet om något går galet och de rekommenderat att vänta helgen ut. Så ligger det på mitt ansvar att vänta tills imorn istället. 
    Men vi ska åka, nu kan jag inte ignorera detta mer. Tack så jättemycket för tipsen. Ska säga till dom imorn att jag vill de kollar urin/blod på lever och njurar. 
    Haha, det har du rätt i
    Du får berätta sen hur det gick.

Ha en fortsatt bra kväll
Svar på tråden Min 3åring är gul