lövet2 skrev 2012-01-18 22:51:13 följande:
Att bo 9 mil från sjukhuset, gör att man som förälder måste väga in några extra faktorer. Om ens barn är så pass sjukt att man faktiskt överväger att åka in, så kan man inte vänta in ev jätteakuta symptom. Om ett sådant symptom dyker upp, så vet man att man måste fixa bil, ordna med syskonen osv först, och det kan innebära att det tar 2-3 timmar innan man kommer till sjukhuset.
Det är en jäkla nervpress en sådan gång, och ansvaret är tungt ...
Jag BOR så långt från akutsjukhus, om inte längre....FÅ tillstånd är så alarmerande så man MÅSTE söka sjukvård mitt i natten. OM ett sånt tillstånd dyker upp, det är kanske också då det är ett tillfälle där det är LÄMPLIGT att ringa ambulans, typ...
Vad är det hos TS son som tyder på att han är såpass sjukt så att han i nuläget behöver uppsöka sjukvård. Att han varit gul en längre period och varit hos läkare, alt att han fått magsjuka?
Jag har inte lusläst tråden, mest TS inlägg...jag förstår inte varför ni hetsar varandra här inne att hojta: ÅK IN! För vad undrar jag då, men får inget vettigt svar!
TS har pratat med 1177 och det är väl lämpligt att hon imorgon hör av sig till bästa instans för att diskutera vidare?