Inlägg från: mmmiikaela |Visa alla inlägg
  • mmmiikaela

Min 3åring är gul

Hej. Ja har inte läst igenomtråden. Men min lilla son på snart 7 mån är oxå gul o vi är inlagda för utredning, dock permis nu. Han har andra symtom med, feber sen snart 7 veckor o viktnedgång. Trött o lojj emellanåt. Fick nåra provsvar igår, förhöjt leverprov o vita blodkropparna är för många. Hur går de för er?

miliam 09 - wilton 11
  • mmmiikaela
    mithrandil skrev 2012-01-22 00:19:13 följande:
    Är din son gul även i ögonen?
    Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23

Nej han är bara gul på kroppen, dom vet inte vad de är. Så han är under utredning, vi ska till sjukhuset igen måndag morgon o då får viantagligen veta vad för undersökningar han ska görs.
    miliam 09 - wilton 11
  • mmmiikaela

Vafan. Svaret blev konstigt, men går nog att läsa:p

miliam 09 - wilton 11
  • mmmiikaela

Hur går det? min son har ett lever värde som ligger 5 ggr så högt som man ska ha:( ska ta andra prover imorgon igen får se va de beror på:( livrädd!

miliam 09 - wilton 11
  • mmmiikaela

Finns massa grejer de kan va så de krävs fler blodprover innan de kan säga nåt:/ hoppas de inte är nån fara med din pojk.

miliam 09 - wilton 11
  • mmmiikaela
    mithrandil skrev 2012-01-27 22:10:23 följande:
    Vi har inte fått veta några värden alls. Vet att de tog 4 olika prover, minns inte vad det ena hette men de andra tre var alat, asat och bilirubin.  

Konstigt att ingen ringt, dessa prover tar bara 3 timmar tills svaren är klara.
    miliam 09 - wilton 11
  • mmmiikaela

Men vad fan lider de av :o hur svårt kan de va o ta prov! vilket sjukhus tillhör ni?

miliam 09 - wilton 11
  • mmmiikaela

Min lilla har tagit bilrubin tre ggr de har inte vart nå problem o han har då inte vart still.

miliam 09 - wilton 11
  • mmmiikaela

Hej. De tror att han har nåt som heter benign hyperfosfatasemi. Men de ska ts prov på nåt som heter CMV oxå. Ska ta dessa prover igen om två veckor.

miliam 09 - wilton 11
  • mmmiikaela
    mithrandil skrev 2012-02-01 22:20:52 följande:
    Tack! Dags att googla. :) Men du, hur pass gul var din lille grabb? Pratade med läkaren idag och han sa att han inte trodde att min son har någon leveråkomma. Han är ju bara gul kring näsan och en gång även under fotsulorna, men ingen annanstans. Känns ändå skönt att de inte tror det är något. :) Och lycka till. Hoppas det inte är något allvarligt! 

Ska kolla om ja kan lägga in bild ffån mobilen
    miliam 09 - wilton 11
  • mmmiikaela

Äh, de funka inte. Men han va extremt gul o de skifta ganska mkt mrllan stunderna.

miliam 09 - wilton 11
Svar på tråden Min 3åring är gul