Min 3åring är gul
Har man druckit för lite så är urinen koncentrerad. Är den porterfärgad mer brun alltså kan det vara tecken på leverpåverkan.
Har man druckit för lite så är urinen koncentrerad. Är den porterfärgad mer brun alltså kan det vara tecken på leverpåverkan.
Så svårt att förklara men den färg jag tänker på är inte alls orange utan mer som cola-cola färg
Det bästa är i alla fall att göra som du tänkt och söka VC imorgon. Be att få lever- och njurstatus tagna. Om de proverna ser fina ut så kan du ju utesluta ett antal diagnoser och är värdena onormala så skickas ni ju vidare till rätt instans för utredning. Att sitta här på FL och lyssna på amatörsnack leder nog bara till mer oro. Lycka till imorgon! Uppdatera oss gärna.
Sammanfattar man lite så blir det såhär: (rätta mig gärna om jag har fel) Gul hudfärg, mörk urin, beige bajs, trött, kinkig, ont i magen, dålig aptit. Detta ÄR symtom som kan tyda på allvarlig sjukdom!! Därmed inte sagt att det är det MEN man har som förälder rätt att vara orolig och ska bemötas därefter. Åk in till proffsen på barnakuten som är vana vid att bemöta både barn och föräldrar och att ta blodprover och göra undersökningar på barn. Strunta i VC!
Nä nu blir jag f-n förbannad. J-la inkompetenta människor. Stackars lille pojk. Kan de inte ta proverna kapillärt (i fingret). Det går med de flesta prover.