Inlägg från: mithrandil |Visa alla inlägg
  • mithrandil
    mmmiikaela skrev 2012-01-22 00:10:00 följande:
    Hej. Ja har inte läst igenomtråden. Men min lilla son på snart 7 mån är oxå gul o vi är inlagda för utredning, dock permis nu. Han har andra symtom med, feber sen snart 7 veckor o viktnedgång. Trött o lojj emellanåt. Fick nåra provsvar igår, förhöjt leverprov o vita blodkropparna är för många. Hur går de för er?

Nä vi väntar fortfarande så jag vet ingenting alls.

Vad tror de att det är på er grabb?     
    Alexander 2009-03-11 -♥- Amanda 2010-06-23
  • mithrandil
    mmmiikaela skrev 2012-01-22 00:10:00 följande:
    Hej. Ja har inte läst igenomtråden. Men min lilla son på snart 7 mån är oxå gul o vi är inlagda för utredning, dock permis nu. Han har andra symtom med, feber sen snart 7 veckor o viktnedgång. Trött o lojj emellanåt. Fick nåra provsvar igår, förhöjt leverprov o vita blodkropparna är för många. Hur går de för er?

Är din son gul även i ögonen?
  • mithrandil

FASEN!
    Dr ringde idag. Något hade blivit fel med proverna så imorn måste vi komma och lämna nya. :( 

• mithrandil
    Tygtiiger skrev 2012-01-24 22:32:53 följande:
    Säkert just bilirubin - det gula färgämnet - det är ett jäkla elände att ta, det blir jätteofta problem med det så att maskinen inte får ett bra värde. Oavsett hur försiktig man är med rören.

Och tyvärr är det ju ett rätt viktigt prov när någon är gul   
    Ja de sa att det var bilirubinet som hade gått fel. Men de tog om alla proverna och ville inte berätta provresultaten de fått. Nu är det gjort igen då. Hoppas vi får vettiga svar i nästa vecka.
  • mithrandil
    mmmiikaela skrev 2012-01-25 20:28:56 följande:
    Hur går det? min son har ett lever värde som ligger 5 ggr så högt som man ska ha:( ska ta andra prover imorgon igen får se va de beror på:( livrädd!

Men usch! :( Säger dom ingenting om vad det skulle kunna vara? Är ni fortfarande inlagda?

Vi vet som sagt ingenting alls ännu. Var och lämnade nya prover idag då det blivit något fel med de förra så nu väntar vi en gång till. Idag tyckte vi han börjar bli aningens till gul även under fötterna. Men jag tror att man inbillar sig saker också. Man tittar ju på honom på ett annat sätt nu än förut.
  • mithrandil

Jag hade nog blivit nipprig om de inte gett mig några spekulationer alls.

Hoppas iaf att det inte är nån större fara. Men det låter ju inte trevligt med för höga levervärden. 

• mithrandil

Det är inte sant!?
    Vår läkare ringde idag igen. Vi måste lämna nya prover. Vad som gått fel denna gången kunde han inte svara på.

Vad ska jag göra? Sist fick jag ligga och hålla fast honom och hans ben medan en sköterska höll hans arm och en annan tog provet. Hur i hela friden ska han fixa att ta om proverna och HUR kan det ha blivit fel IGEN?

• mithrandil

Lilla fjun: jo vi får ju fråga om det går. För jag vet inte om han klarar en omgång till. :(

• mithrandil
    Grannen skrev 2012-01-27 21:24:58 följande:
    När din son har klåda, kliar det i handflator och under fötterna?
    Jag har stor erfarenhet av leverpåverkan så jag har ganska bra koll på symptom.
    Har inte läst hela tråden men får ni emlakräm att lägga på ett tag innan provtagningen?

Vi har haft plåster men det funkar inte. Han får panik bara de spänner åt remmen om armen på honom.

Han kliar sig överallt, men mest i händer, fötter, arm och knäväck. Fast så har han hållt på sen han fick sina eksem när han var 10mån. Även om han inte har några eksem är han där och kliar. Tror det kan ha blivit vana.  
Svar på tråden Min 3åring är gul