• Emma 89

Sjuksköterskestudenter!

mamajennie skrev 2014-03-19 17:39:24 följande:
    Hej! Har du redan sökt? För tror inte att du behöver göra en sen anmälan, utan du har sista kompletteringsdagen i juni någon gång (vet inte om jag förstod dig rätt...) Så om du är färdig med matematiken tills dess så är det inga problem. 

Hur som! Jag bor inte så jättelångt ifrån Eskilstuna och pluggar där. Jättenöjd med utbildningen. Men förstår dig ang. praktiken. Det kan ju vara lite körigt. Det beror ju mycket på hur lång resväg du har inne i Stockholm först? Har du möjlighet att pendla med bil under praktiken? Har du det så är det ju inga problem, lite tidiga mornar bara ;) Men är du helt beroende av tåg så känns det ganska kämpigt förstås...

Lycka till!

Ja precis, får komplettera med matten. Vad jag förstod det som kommer det räknas som sen ansökan ändå.

Jag har ca 1,5 timme till e-tuna med bil. Men har en 3-åring hemma också, så skulle bli svårt att vara borta så många timmar om dagen. På mdh's hemsida står det att man kan få praktik i sthlm men man ska räkna med att det även kan bli i tex e-tuna. Om jag kommer in så är det väl bara hålla tummarna att jag får plats i sthlm. :)
  • heymary

Är det någon som har några gamla anatomitentor som ni skulle vilja dela med er av? Hade varit väldigt uppskattat!

• mystery88

Hej!

Jag blir färdig sjuksköterska i juni nästa år. Har en plan på att jag ska vara ledig under sommaren och börja jobba från augusti eller september. Har tänkt jobba lite extra nu för att få det att gå ihop. Men min fråga är när jag borde börja söka jobb om jag vill börja i augusti eller september? Har ingen koll på detta alls! Undrar speciellt med tanke på att jag kanske inte har möjlighet att gå på intervjuer under juni och juli om jag är bortrest. Hur skulle ni ha gjort?

• Chetti
    Mosaik skrev 2014-03-19 14:02:43 följande:
    Jaaa! Fick sommarjobbet på förlossningen!!! Lycklig!

Åh vilken dröm, grattis!
    blääääääääääää
  • Aricept
    mystery88 skrev 2014-03-21 14:52:48 följande:
    Hej!

Jag blir färdig sjuksköterska i juni nästa år. Har en plan på att jag ska vara ledig under sommaren och börja jobba från augusti eller september. Har tänkt jobba lite extra nu för att få det att gå ihop. Men min fråga är när jag borde börja söka jobb om jag vill börja i augusti eller september? Har ingen koll på detta alls! Undrar speciellt med tanke på att jag kanske inte har möjlighet att gå på intervjuer under juni och juli om jag är bortrest. Hur skulle ni ha gjort?

Du har ju ett år på dig att fundera på hur du ska göra....
  • JA77
    Hej!

Sök när annonserna kommer ut! 
  • mamajennie
    Hej!

Jag tänkte börja söka ganska tidigt, men det beror ju lite på var du vill vara kanske? Ring redan nu och kolla om du vet? Har hört många som fått jobb redan ett par terminer innan de läst färdigt :)

Men har också funderat lite på hur det går till rent praktiskt, känns ju som att det är många fler platser/SSK som får jobb än vad det finns platsannonser?
  • JA77
    Hej!

Sök inte på annonser, ring dit du vill jobba. 
  • mamajennie
    JA77 skrev 2014-03-24 06:04:49 följande:
    Sök när annonserna kommer ut! 
    JA77 skrev 2014-03-24 22:25:46 följande:
    Sök inte på annonser, ring dit du vill jobba. 
    Svårt att bestämma dig? ;)

• Helia

Är det någon här som har boken "Klinisk mikrobiologi för sjuksköterskor" att sälja?? 2010 Åsa Melhus. 

It doesn´t matter where you go in life, what you do ore what you have, it´s who you have beside you......
Svar på tråden Sjuksköterskestudenter!