Supertorr hy i ansiktet, krämer hjälper inte! Vad göra???
Jag har superkänslig hy i ansiktet. Är ljus/blek och får lätt små röda bristningar. Eftersom jag har väldigt torr hy särskilt den här tiden på året (typisk T-zon för övrigt) så tänkte jag att det kunde vara bra att ha både dagkräm och nattkräm. Så jag köpte ACO´s på apoteket. Men jag blir bara torrare och torrare. I helgen sminkade jag mig men det är ingen idé att göra det för underlagskrämen ser inte klok ut när det är små torra fnas under, särskilt på kinderna och på näsan. Hur mycket jag än smörjer så är det lika torrt! Nu har jag fått en hel del acne det sista, runt munnen och på hakan. Ser inte klok ut. Blek, rödstrimmig och fula illröda blemmor!
Hjääääälp! Min ekonomi är riktigt kass sen jag blev ensamstående så jag har inte så stor budget att lägga på skönhetsprodukter, därav blev det ACO. Finns det någon kräm som gör underverk men som passar en lågbudgetmamma? Eller finns det någon huskur? Jag har en del jobbiga pormaskar som jag inte blir av med heller. Jag har Clinique rengöring, Nivea ansiktsvatten och ACO dag- och nattkräm. Gillar Mary Kay, det lilla jag provat på partyn, men det har jag inte råd att köpa.
Tips snälla!!!!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-16 09:20
Till alla snälla:
Jag har fått jättemånga superbra tips och ska försöka skriva mig en lista och kolla upp vilket alternativ jag ska testa först. Roligt att så många svarat!
Fortsätt gärna lämna fler tips, och använd gärna tråden för frågor om din egen hud eller ditt barns torra hud om du vill.. det är helt ok för mig.