Biverkningar efter 1 ½ års vaccinet
Hur blev era barn påverkade av röda hund/mässling/påssjukan-vaccinet?
Min son tog det för två veckor sen imorgon, och de sa att det kunde ta 1 vecka innan ev. biverkningar skulle dyka upp.
Min son fick några få röda prickar efter några dagar, men de pluppade mer upp en åt gången, och nästa dag var den första liksom borta och då hade han fått en annan någon annanstans. Fick kanske 2-3 st totalt.
Nu har han de senaste 4 dagarna varit febrig, men ENDAST på nätterna. Han har inte kunnat sova alls mellan 00-04 i princip. Snorar som inåt helvete (men det har han gjort i flera veckor och var inget som började efter vaccinet) och har nu fått hosta sedan två dagar tillbaka.
På dagarna är han hur pigg och glad som helst. Snoret rinner och lite hosta, men är glad. På kvällarna somnar han som vanligt, men när jag gått och lagt mig, så dröjer det inte länge innan han vaknar och har feber och inte kan somna om.
Är det vaccinet eller är en vanlig förkyldning?
För det VET ju NI som känner henne personligen och talar med henne nästan varje dag... Berätta gärna vilka företag som borde sponsra henne så jag får säga åt henne vem hon ska söka bidrag hos.