• candlelight

Biverkningar efter 1 ½ års vaccinet

Hur blev era barn påverkade av röda hund/mässling/påssjukan-vaccinet?

Min son tog det för två veckor sen imorgon, och de sa att det kunde ta 1 vecka innan ev. biverkningar skulle dyka upp.

Min son fick några få röda prickar efter några dagar, men de pluppade mer upp en åt gången, och nästa dag var den första liksom borta och då hade han fått en annan någon annanstans. Fick kanske 2-3 st totalt.

Nu har han de senaste 4 dagarna varit febrig, men ENDAST på nätterna. Han har inte kunnat sova alls mellan 00-04 i princip. Snorar som inåt helvete (men det har han gjort i flera veckor och var inget som började efter vaccinet) och har nu fått hosta sedan två dagar tillbaka.

På dagarna är han hur pigg och glad som helst. Snoret rinner och lite hosta, men är glad. På kvällarna somnar han som vanligt, men när jag gått och lagt mig, så dröjer det inte länge innan han vaknar och har feber och inte kan somna om.

Är det vaccinet eller är en vanlig förkyldning?

• Svar på tråden Biverkningar efter 1 ½ års vaccinet
  • milli79
    Blå damcykel skrev 2012-02-14 22:28:18 följande:

Intressant!!!

11 dagar sen min flicka fick just det vaccinet.

Hon har varit skitgrinig i några dagar nu. Förkyld och hosta. (vi är alla lite förkylda här hemma, fast hon är värst) Ikväll tar hon sig för örat.
    Har gett henne alvedon under några dagar nu. Grinigheten upphör då under några timmar.
    Mycket intressant att läsa det ni andra skriver.
    Såg idag oxå att hon är svagt småprickig över hela ryggen. Kanske har varit värre och att det är på väg bort?

Japp kolla  följande länkar

vaccin.me 

Samt Linda Karlströms blogg

www.alternativjournalen.se/bloggar
  • Sixxty
    Blå damcykel skrev 2012-02-14 22:28:18 följande:

Intressant!!!

11 dagar sen min flicka fick just det vaccinet.

Hon har varit skitgrinig i några dagar nu. Förkyld och hosta. (vi är alla lite förkylda här hemma, fast hon är värst) Ikväll tar hon sig för örat.
    Har gett henne alvedon under några dagar nu. Grinigheten upphör då under några timmar.
    Mycket intressant att läsa det ni andra skriver.
    Såg idag oxå att hon är svagt småprickig över hela ryggen. Kanske har varit värre och att det är på väg bort?

Snälla läs de länkar du fått här med kritisk blick och reflektera ordentligt över vad som står. Titta på vad som står om annat än vaccin också och hur rimligt de påståendena låter så kan du gör aen bedömning av hur pålitliga och objektiva länkarna är. De innehåller MÅNGA felaktigheter och missuppfattningar.
  • milli79
    Sixxty skrev 2012-02-16 06:44:59 följande:
    . De innehåller MÅNGA felaktigheter och missuppfattningar.
    Enligt dig ja! Självklart ska man alltid vara kritisk och lyssna till sig själv vad som känns rätt/vilka länkar el info som passar just vad man själv kan stå för. Det gäller även då man granskar läkemedelföretagens info och där tycker i alla fall jag man ska ha i åtanke alla de pengar de tjänar på att sälja sina läkemedel. Mycket av biverkningar tystas ner eller räknas som normalt el så kan det va biverkningar som kommer långt senare och då säger man att det inte alls beror på medicin/vaccin... men som sagt viktigt att tänka själv. 
  • Sixxty
    milli79 skrev 2012-02-16 12:29:33 följande:
    Enligt dig ja! Självklart ska man alltid vara kritisk och lyssna till sig själv vad som känns rätt/vilka länkar el info som passar just vad man själv kan stå för. Det gäller även då man granskar läkemedelföretagens info och där tycker i alla fall jag man ska ha i åtanke alla de pengar de tjänar på att sälja sina läkemedel. Mycket av biverkningar tystas ner eller räknas som normalt el så kan det va biverkningar som kommer långt senare och då säger man att det inte alls beror på medicin/vaccin... men som sagt viktigt att tänka själv. 
    Självklart gäller det även läkemedelföretagens information. Du länkade dock inte till någon sådan.
    Hoppas förövrigt att du är medveten om att du länkar till en sida som arbetar för att minska vaccineringen i Afrika. Där man knappast har tillgång till den vård man på samma sida påstår vara nog för att klara dessa sjukdomar.

Undrar just vad Linda Karlstöm tjänar själv tjänar på sin verksamhet.............
  • thecarseatlady
    Sixxty skrev 2012-02-16 13:51:57 följande:
    Självklart gäller det även läkemedelföretagens information. Du länkade dock inte till någon sådan.
    Hoppas förövrigt att du är medveten om att du länkar till en sida som arbetar för att minska vaccineringen i Afrika. Där man knappast har tillgång till den vård man på samma sida påstår vara nog för att klara dessa sjukdomar.

Undrar just vad Linda Karlstöm tjänar själv tjänar på sin verksamhet.............
    Absolut ingenting!! Inte en krona / euro! Tvärtom blir hon tvungen att ta pengar ur egen ficka för att finansiera hemsidan m.m. Men hon gör det för att hon så gott som varje dag får en massa mail, telefonsamtal och hembesök av förtvivlade föräldrar som har förstört sina barns liv med vacciner, och som INTE får någon hjälp eller något erkännande någon annanstans ifrån.
  • Sixxty
    thecarseatlady skrev 2012-02-16 20:32:11 följande:
    Absolut ingenting!! Inte en krona / euro! Tvärtom blir hon tvungen att ta pengar ur egen ficka för att finansiera hemsidan m.m. Men hon gör det för att hon så gott som varje dag får en massa mail, telefonsamtal och hembesök av förtvivlade föräldrar som har förstört sina barns liv med vacciner, och som INTE får någon hjälp eller något erkännande någon annanstans ifrån.
    Jo just det
  • skogsvitter
    thecarseatlady skrev 2012-02-16 20:32:11 följande:
    Men du inser väl att alternativjournalen inte är annat än skräckpropaganda?! Inte ett ord som står där är sant, det är snedvriden fakta och sjuka lögner! Och jo, de tjänar i allra högsta grad ekonomiskt på detta.
  • skogsvitter

Och detsamma gäller naturligtvis för Linda Karlströms nya sida (som jag inte sett innan men är ju samma skrot och korn). Hon turnerar ju land och rike runt för att propagera för sin skit, och hon tar garanterat en hel del betalt... det är hennes enda sysselsättning, att "jobba" med skräckpropaganda.

• thecarseatlady
    Sixxty skrev 2012-02-16 20:43:53 följande:
    Jo just det
    skogsvitter skrev 2012-02-16 20:46:15 följande:
    Men du inser väl att alternativjournalen inte är annat än skräckpropaganda?! Inte ett ord som står där är sant, det är snedvriden fakta och sjuka lögner! Och jo, de tjänar i allra högsta grad ekonomiskt på detta.
    skogsvitter skrev 2012-02-16 20:49:35 följande:
    Och detsamma gäller naturligtvis för Linda Karlströms nya sida (som jag inte sett innan men är ju samma skrot och korn). Hon turnerar ju land och rike runt för att propagera för sin skit, och hon tar garanterat en hel del betalt... det är hennes enda sysselsättning, att "jobba" med skräckpropaganda.
    Haha, ni är ju för komiska! Skrattande För det VET ju NI som känner henne personligen och talar med henne nästan varje dag... Berätta gärna vilka företag som borde sponsra henne så jag får säga åt henne vem hon ska söka bidrag hos. 

Väldigt lätt att döma då man inget vet. 
  • skogsvitter
    thecarseatlady skrev 2012-02-16 21:48:38 följande:
    Haha, ni är ju för komiska! Skrattande För det VET ju NI som känner henne personligen och talar med henne nästan varje dag... Berätta gärna vilka företag som borde sponsra henne så jag får säga åt henne vem hon ska söka bidrag hos. 

Eftersom det är du som hänvisar till henne kanske du borde ta och kolla upp hennes källor lite närmare? Jag har redan gjort den här rundan en gång, jag behöver inte göra den igen. Men du verkar ju svälja allt med hull och hår, det är ju lite dumt kan man ju tycka...
  • Sixxty
    thecarseatlady skrev 2012-02-16 21:48:38 följande:

...och det är väldigt lätt att blunda när man inte vill veta.
    Det är synd att vaccinkritik ALLTID framförs tillsamans med en röra av "alternativa" metoder och påhittade eller feltolkade fakta. Vaccin HAR biverkningar, verkliga sådana som dessvärre drunknar i sörjan av "hittepå"
  • skogsvitter
    Sixxty skrev 2012-02-16 22:19:14 följande:
    Det är synd att vaccinkritik ALLTID framförs tillsamans med en röra av "alternativa" metoder och påhittade eller feltolkade fakta. Vaccin HAR biverkningar, verkliga sådana som dessvärre drunknar i sörjan av "hittepå"
  • thecarseatlady
    Sixxty skrev 2012-02-16 22:19:14 följande:
    Det är din tolkning. Enligt min erfarenhet har de som är mest rädda för alternativa metoder inte prövat på särskilt många, utan bara bestämt sig för att de inte fungerar.
    skogsvitter skrev 2012-02-16 21:58:17 följande:
    Eftersom det är du som hänvisar till henne kanske du borde ta och kolla upp hennes källor lite närmare? Jag har redan gjort den här rundan en gång, jag behöver inte göra den igen. Men du verkar ju svälja allt med hull och hår, det är ju lite dumt kan man ju tycka...
    Vad då gjort den här rundan en gång? Tror du man kan göra ett välinformerat val bara man har lagt några kvällar en gång på att studera vacciner? Jag har kollat upp allt i flera års tid och fortsätter att läsa och lära mig nytt hela tiden, och SEN har jag dragit mina egna slutsatser med hjälp av mitt eget sunda förnuft. Därför blir det inga fler vacciner i vår familj och vi lever inte längre i rädsla som de flesta andra gör(och baserar sina beslut på). Det finns många bra böcker som behandlar vaccinernas skadeverkningar också. Man behöver givetvis inte läsa ett ord av Linda Karlström om man inte gillar henne.

Men ni glömde ju svara på vem Linda ska söka bidrag hos! Hon vill verkligen veta om någon kan tänka sig att sponsra henne. Flört
  • Sixxty
    thecarseatlady skrev 2012-02-16 22:44:41 följande:
    Det är din tolkning. Enligt min erfarenhet har de som är mest rädda för alternativa metoder inte prövat på särskilt många, utan bara bestämt sig för att de inte fungerar.
    Nej det är inte min tolkning det är vad som finns på hemsidorna det länkas till. Det är vaccinkritikerna själva som väljer att framföra sitt budskap på det sättet alldeles själva.

Det faktum att man söker en tolk för att informera hundratals miljoner i Afrika om riskerna med vacciner visar vilken otroligt naiv syn på världen man utgår ifrån. Det är lätt i en trygg bubbla att vara "kritisk".
  • milli79
    skogsvitter skrev 2012-02-16 20:46:15 följande:
    Vad är din källa? 
  • skogsvitter
    milli79 skrev 2012-02-17 11:53:25 följande:
    Vad är din källa? 
    Att jag är källkritisk? Jag har granskat deras källor, och mycket av det som används som argument mot vaccin är ju så uppenbara lögner att det blir rent löjligt. Räcker egentligen med det så förstår man ju oseriöst det är!
  • Sixxty
    thecarseatlady skrev 2012-02-16 22:44:41 följande:
    OT: Men det är alltså så att alla alternativa metoder fungerar. Just för att de är alternativa? Man behöver alltså inte fundera över rimligheten utan bara köpa vad som står på en sida med "alternativa metoder". Men man får inte lita på skolmedicinen för de har en dold agenda som gör att de medvetet skadar människor med läkemedel. Logiskt!?

Det finns absolut alternativa metoder som fungerar men se försvinner bland mängden kvacksalvare som lurar av människor pengar.
  • milli79
    skogsvitter skrev 2012-02-17 12:11:37 följande:
    Att jag är källkritisk? Jag har granskat deras källor, och mycket av det som används som argument mot vaccin är ju så uppenbara lögner att det blir rent löjligt. Räcker egentligen med det så förstår man ju oseriöst det är!
    Kan du ge något exempel. Jag har själv erfarenhet av att läkare inte riktigt har koll på läget/fel behandlingar. Men du litar blint på läkemedelsindustrin som tjänar massor av pengar på vaccin?
  • Sixxty
    milli79 skrev 2012-02-18 10:12:17 följande:
    Kan du ge något exempel. Jag har själv erfarenhet av att läkare inte riktigt har koll på läget/fel behandlingar. Men du litar blint på läkemedelsindustrin som tjänar massor av pengar på vaccin?
    Har du läst vad som står på sidorna du länkar till? Bla kan man lära sig att HIV inte orsakar AIDS och att HIV inte är sexuellt överförbart . Sen kan man köpa honung för 400 kr, medel  mot parasiter i tarmen för 600 kr eller tungmetallsavgiftning för 1900kr. Vilken tur att de inte är ute efter att tjäna pengar så att man kan känna att de är pålitliga
Svar på tråden Biverkningar efter 1 ½ års vaccinet