• Jo01

Omskärelse i vuxen ålder!

Jag 47år omskar mig för snart 3 år sedan, jag tog bort all förhud. Har aldrig haft problem med förhuden, men tyckte att nu var det dags att ta steget och leva utan. Min fru tycker dessutom at det är riktigt snyggt/sexigt.

Gjorde det med lokalbedövning. Hela proceduren tog ca 30min. Åkte och jobbade direkt efter. När bedövningen släppte så sved det en del. Hade ont i ca 1v. Sedan var det läkt.

Jag är supernöjd med resultatet och skulle inte vilja ha tillbaka skinnet. Om jag ångrar något så är det, varför gjorde jag det inte tidigare.

• Jo01
    Anonym (Några frågor m.m.) skrev 2020-12-07 19:42:38 följande:

Varför tyckte du att du skulle lave utan den? Du måste ha haft något du vile uppnå med att göra operationen. Hur var det som du tänkte ? Vad sade din fru när du berättade att du ville göra detta ingreppet ?

Hade du relativt lång förhud innan ? För min del har jag relativt kort o "ser nu i vuxen ålder omskuren ut" även utan att vara kirurgiskt omskuren. Jag skulle själv inte vilja ha en längre hud, men å andra sidan har jag ju i den kortare jag har ändå de nervändar kvar som hade rykt vid en kirurgisk omskärelse. "Känns som ett bra turligt mellanting"-att råka "vara omskuren utan att vara omskuren", ha av båda världarna..

Jag är emot omskärelse av barn utan fysiska fel, sekulär (som i USA, där ca 100-200 barn har hävdats dö per år) och religiös, (som i islam + judendom). Den Gud jag tror på kräver inte religiös omskärelse

Hur känns sexet, efter 3 år med ollonet permanent-bart? (Sen vet man inte hur det känns efter t.ex 10 år m.m.), t.ex. vid orgasm? Du har kanske blivit av med 10-20 000 nervändar och ollonets hud härdas. För min del har det sista nog skett, och mina orgasmer ligger inte bara längst fram i penis, men sker delvis i skaftet.

Jag klagar inte på intensiteten, men har ju som sagt nervändar kvar, som jag tror kan förstärka, även om det tar lite tid innan en orgasm byggs upp, och den kan liksom mer eller mindre utgå från skaftet  Jag kanske har lite som ett mellanting mellan "omskuren o oomskuren orgasm" nertill,

Jag hade också lite förhud innan operationen, det tänkte lite mer än halva ollonet. Så jag hade förhud tillbakadragen alltid. Så där är vi nog ganska lika.

Min fru uppmuntrade mig att göra det, hon tycker att omskurna kukar ser fina ut. Visst har jag gått miste om en del nervtrådar, så känseln har blivit mindre. Men det är fortfarande lika skönt att ha sex i olikaformer. Min Gud kräver inte det heller, då jag är kristen. Men jag är helnöjd med att jag har gjort det.

Vill du ha mer svar får du återkomma.
  • Jo01
    Anonym (Några frågor m.m.) skrev 2020-12-11 17:51:51 följande:

Tack för seriösa svar. Vi har samma tro. Var det huvudsakligen för att hon ville-dvs en annan person ? Var det huvudsakligen utseende som var hennes anleding ?(Är hon amerikanska?)

Hon är svensk, har inget utländsk påbrå.

Ja, den huvudsakliga anledningen är utseendet.
  • Jo01
    Anonym (PEZ) skrev 2020-12-12 11:33:22 följande:

Ni som drabbats av detta, har ni aldrig dragit bak förhuden när ni var barn eller i tonåren?

Är du avundsjuk?

Prova at lämna förhuden tillbakadragen en vecka, så har du kommit en bit på vägen.....
  • Jo01
    Anonym (PEZ) skrev 2020-12-13 09:16:37 följande:

Varför skulle man vara avundsjuk på någon som gjort omskärelse?

Det är riktigt bra. Du får tänka över det. :)
  • Jo01
    Anonym (Några frågor m.m.) skrev 2020-12-07 19:42:38 följande:

Varför tyckte du att du skulle lave utan den? Du måste ha haft något du vile uppnå med att göra operationen. Hur var det som du tänkte ? Vad sade din fru när du berättade att du ville göra detta ingreppet ?

Hade du relativt lång förhud innan ? För min del har jag relativt kort o "ser nu i vuxen ålder omskuren ut" även utan att vara kirurgiskt omskuren. Jag skulle själv inte vilja ha en längre hud, men å andra sidan har jag ju i den kortare jag har ändå de nervändar kvar som hade rykt vid en kirurgisk omskärelse. "Känns som ett bra turligt mellanting"-att råka "vara omskuren utan att vara omskuren", ha av båda världarna..

Jag är emot omskärelse av barn utan fysiska fel, sekulär (som i USA, där ca 100-200 barn har hävdats dö per år) och religiös, (som i islam + judendom). Den Gud jag tror på kräver inte religiös omskärelse

Hur känns sexet, efter 3 år med ollonet permanent-bart? (Sen vet man inte hur det känns efter t.ex 10 år m.m.), t.ex. vid orgasm? Du har kanske blivit av med 10-20 000 nervändar och ollonets hud härdas. För min del har det sista nog skett, och mina orgasmer ligger inte bara längst fram i penis, men sker delvis i skaftet.

Jag klagar inte på intensiteten, men har ju som sagt nervändar kvar, som jag tror kan förstärka, även om det tar lite tid innan en orgasm byggs upp, och den kan liksom mer eller mindre utgå från skaftet  Jag kanske har lite som ett mellanting mellan "omskuren o oomskuren orgasm" nertill,

Du skriver att du ser ut att vara omskuren. Hur mycket förhud har du, hur mycket täcker det av ollonet?

Har du förhuden över ollonet till vardags, eller glider den tillbaka?

Som du skriver så har man ju känsel i skaftet som inte påverkas av en omskärelse.
  • Jo01
    Anonym (Några frågor m.m.) skrev 2020-12-20 23:53:00 följande:

Det varierar lite med bla temperatur osv. Organet kan ju ha olika storlekar o olika släthet/rynkor olika tidpunkter, även om man är slak. Det varierar också då min vikt varierar. Den täcker inte toppen till vardags. Det är inte så jätteovanligt med män som i vuxen ålder har relativt kort förhúd, och mer eller mindre liknar omskurna, men jag vet inte något procenttal. Däremot har jag ju kanske 20 000 nervändar kvar i den relativt korta hud jag har, som hade försvunnit om jag blivit omskuren. Å ena sidan skulle jag inte vilja ha en lång förhud, men å andra sidan funderade jag på de där nervändarna o andra faktorer, och tänker att jag kanske  råkar ha "det bästa av 2 världar". Något jag vill fråga är hur orgasmerna känns, och hur du upplever dem idag jämfört med innan.

Vi verkar vara ganska lika vad det gäller hur mycket förhud du har och det jag hade innan. Jag hade nog mindre än du. Min gled tillbaka av sig själv ibland. När jag skulle kissa ibland var förhuden tillbakadragen när drog ner kalsongerna.

Orgasmen känns exakt lika som innan, ingen skillnad alls. Det som skiljer är att det är svårare att onanerar, då det vanliga är ju att dra förhuden fram och tillbaka.

Om jag har blivit av med 10-20 000 nervändar, så tror jag inte dom var så grymt aktiva. :)
  • Jo01
    Anonym (Hustru) skrev 2020-12-21 01:24:19 följande:

Hej TS!

Skriver väl ?åt min man? kan man säga. Han gjorde sin pga förhudsförträngning som 35-åring. Hela processen från start till slut var snabb. 45 minuter tog det under lokalbedövning. Trots Corona fick jag vara med under operationen vilket han sa efter var riktigt skönt. Hålla handen och jag kunde halvligga över hans bröstkorg så han inte råkade snegla neråt. Vi hade sex efter knappt 2 veckor, INTE jättesmart såklart, så klarar du att vänta ut läkningsprocessen så försök att stå ut. de stygnen som gick upp läkte fint ihop dock utan några komplikationer förutom svidande. Ta ut iallafall minst en vecka sjukskrivning även om det sägs att bara någon dag räcker, det är omständigt med bandaget och all smörjande man ska krångla med många gånger om dagen... nu har det snart gått lite över 6 månader och sexuellt känner han att han är mycket känsligare och upplever alla typer av sex mer erotiskt än innan. Men det har ju inte gått så lång tid ännu. Och för guds skull, köp kalsonger av mikrofiber nu innan UTAN SÖM PÅ FRAMSIDAN. Insidertips.

Min omskärelse tog ungefär lika lång tid, också med lokalbedövning. Jag åkte tillbaka till jobbet, 1tim efter var jag där och fortsatte och jobba. Det sved i någon vecka, men sedan var det bra.

Tittade du på när dom gjorde omskärelsen? Vad tycker du som fru, nu när din man är omskuren? Positivt, negativt, snyggt/sexigt, bra, dåligt?
  • Jo01
    Anonym (Hustru) skrev 2020-12-21 21:35:20 följande:

Starkt av dig att åka och jobba efter!! Jo, jag såg operationen, men försökte låta bli att titta mer än vad som syntes i periferin väldigt fort. Det var ingen trevlig syn. Jag såg ju detta med mina ögon, som fru och även sexpartner så jag var ju absolut livrädd att han inte skulle känna något när vi hade sex efteråt, att han skulle bli jätteavtrubbad och kanske inte njuta lika mycket eller över huvudtaget. Vilket jag fortfarande är lite rädd för inför framtiden.. estetiskt tycker jag ju att det är galet mycket sexigare! Men det kan också ha att göra med att innan operationen så kopplades sex i mitt huvud till att han kommer få lite smärta pga förträngningen.. men nu för han sig med mer självförtroende och sex är inget som är jobbigt för honom. Kan inte komma på något rakt av negativt med det tror jag.. han får starkare (eller främst längre) orgasmer upplever vi båda två. Det är fräschare, mer inbjudande för mig för impulsiva intima stunder också. Enda negativa skulle väl vara att det inte gjordes tidigare såklart.

Min fru tycker också att det är grymt mycket sexigare utseende efter omskärelsen. Jag är också väldigt nöjd med det. Sen är det ju som du säger klart renare. Ingen segma, då den kötteln skärs bort ihop med förhuden. Jag håller med dig om att även jag skulle ha gjort det tidigare, jag tänker att jag skulle ha gjort det i 20 års åldern.

Hur tycker din man det är att onanerar nu, i förhållande till innan? Vet någon i er bekantskaps krets om det? Om ja, hur berättade ni det?
  • Jo01
    Anonym (Hustru) skrev 2020-12-23 10:40:19 följande:

Han envisas med att säga att han inte fått till det bra än, eller riktigt lärt sig. Men jag tycker ju att det alltid är lite med glimten i ögat för han vill hemskt gärna att jag gör det åt honom så jag kan ju inte svära på om det är 100% sant.

Hans kollega tjatade om varför han var sjukskriven. Kollegan är en nära vän också, så han sa som det var och kollegan i sin tur säger att han har haft samma förhudsproblem de senaste åren och att han verkligen borde kolla upp det han också! Min svärfar var här och skulle hämta något dagen efter och såg förbanden på toaletten så han fick också veta. Han i sin tur berättar för min mans yngre bror som säger att han har samma problem men inte sökt hjälp. Män måste verkligen prata mer om sånthär med varann.

Har du/ni sagt något till någon om det?

Det är lite besvärligare att onanerar efter omskärelse, så jag förstår honom, att han vill att "hjälper" honom...

Jag har berättat det för min kvinnliga arbetsgivare då hon frågade varför jag skulle vara ledig ett par timmar mitt på dagen. Vi har en bra relation så det var inte konstigt att hon frågade. Sedan har jag berättat för en tjejkompis också. Plus att en jag känner väl har sett mig i badhuset.

Men jag gjorde inte omskärelsen pga problem utan för det estetiska.

Är det någon av dina tjejkompisar som du kommer berätta det för?
  • Jo01
    Anonym (Några frågor m.m.) skrev 2020-12-22 09:50:29 följande:

Jag tror snarare jag har mindre än du hade i så fall. Jag "ser omskuren ut", men med bla den skillnaden att nervändarna finns kvar. Trivs med detta att "leva i båda världarna" som det kan beskrivas.

Vi behöver inte duellera om vem som har/ hade minst skinn. Men min förhud täckte ca 2/3 av ollonet innan. Så jag hade den tillbakadragen alltid dom sista åren, då jag tyckte det såg konstigt ut. När ollonet stack ut.
  • Jo01
    Anonym (Men 39 jordsnurr) skrev 2020-12-23 16:40:18 följande:

Har inte själv gjort det men tycker det ser estetiskt tilltalande ut, det upplevs även som renare utan förhud vilket många skrivit om. Även det faktum att det blir svårare att få orgasm, eller i alla fall att man blir mindre känslig, är intressant tycker jag. Inte att jag har problem med tidig utlösning eller så men jag går igång lite på att inte få komma varje gång vi har sex, gillar att vara kåt.

Men, eftersom jag inte lider av att ha förhud så känns det väldigt ytligt och egoistiskt att göra detta. Det hade varit mycket lättare om jag haft lite problem, då hade jag sökt direkt.

En fråga, hur runkar man utan förhud? Blir det som att man knullar handen med glidmedel eller går det fortfarande köra handen fram och tillbaka?

Jag hade inte heller något problem men förhuden, så jag gjorde det bara för det estetiska. Eftersom tyget från kalsongerna ligger mot ollonet efter operationen så blir ollonet lite nött och lite mindre känsligt. Jag skulle säga lite mindre känsligt på ett bra sätt. Du kan antingen runka med glidmedel och handen över ollonet eller dra i skinnet som du har på skaftet, där du har alla nervtrådar som alltid. Man blir renare, eftersom kötteln som producerar segma så inte förhuden ska fastna tas bort ihop med förhuden.

Du kommer inte ångra dig, det enda du ångra är att du inte gjort det tidigare, jag lovar. Här har du ett perfekt nyårslöfte, att göra det!
  • Jo01
    Anonym (Hustru) skrev 2020-12-23 18:08:35 följande:

Ja jag har berättat för dom närmaste tjejerna som också undrade varför jag var bortrest den dagen (kunde inte göra operationen i min hemstad)

Frågade dom om du är nöjd, eller vad sa dom? Och vad svarade du?
  • Jo01
    MZW skrev 2021-01-28 23:22:26 följande:

Jag inväntar operation i februari för att genomgå en full omskärelse. Finns det olika typer av en sådan? Läser på nätet att det går att göra olika ?tight?? Samt att många verkar spara en del av förhuden. Vill dock ta bort allt så att det blir så cleant och ?porrigt? som möjligt.

Det går att spara lite av förhuden. Men ska man göra omskärelse, så får man ju ta allt annars kan det ju kvitta. Taight ska det vara. :)
  • Jo01
    Nipus81 skrev 2021-01-29 23:49:45 följande:

Hade nog velat göra en omskärelse just for egen del, att det blir mindre känsligt och svårare att få orgasm. Svårare att onanera genom runkning som jag förstår. Positivt för mig men framförallt min sambo.

Jag hade samma tankar som du innan jag gjorde det. Jag är väldigt nöjd med resultatet. Men min fru är super nöjd på alla sätt!
  • Jo01
    Nipus81 skrev 2021-01-31 16:19:05 följande:

Har du blivit mindre känslig och svårare att få orgasm rent generellt efter ingreppet? Jag skulle personligen se detta som något positivt hur konstigt det än låter.

Jag hade förhuden tillbakadragen dygnet runt under många år innan jag gjorde omskärelsen. Så jag har inte blivit så särskilt mycket mindre känslig efter omskärelsen. Men ollonet blir mindre känslig när ollonet är oskyddat av förhuden. Det är lite svårare att onanerar när man inte har förhuden som man kan dra fram och tillbaka. Men det är inget problem.

Du och din flickvän kommer bli super nöjda. Gör det!

Var det svar på din fråga?
  • Jo01

Jag var också hos sjuksyster när jag var i ca 7 års åldern och hon drog tillbaka förhuden på mig. Hon sa att jag skulle göra det efter att jag hade varit där. 
    Sedan är jag omskuren i vuxen ålder, endast pga av estetiska skäl. 
    Det är dessutom så mycket fräschare när det är varmt ute. 

Svar på tråden Omskärelse i vuxen ålder!