Inlägg från: Anonym (PEZ) |Visa alla inlägg
  • Anonym (PEZ)

Omskärelse i vuxen ålder!

HanESnabb skrev 2020-12-05 08:07:38 följande:

Hej, har precis igår 20-11-04 gjort en omskärelse, de tog bort hela förhuden. Jag valde göra det med narkos med operation. Det gick bra, jag är extremt öm och kan inte ha några kläder på mig just nu eller bandage. Går just nu hemma helt naken. Det känns inte så mycket när den får va fri. Jag kan inte tvätta av den riktigt då den varit gömd under förhuden i 5 år. Så att ta på ollonet nu är som att röra den för första gången från att den har varit inlåst i 23 år. Lite så...så en droppe eller en vindpust kan känns extremt obehagligt iaf för mig. Det gjorde ont att kissa direkt efter men det la sig för pisset gled in i såren. Men de har läkt lite eller iaf torkat lite vid stegen så inte mycket piss kommer in i såren. Jag försöker lägga vaselin på de lilla förhuden jag har kvar och sedan försöka smörja ollonet med den huden, typ bara den som får röra ollonet just nu asså huden. Men det blev lite skönare med vaselin så rekommenderar att smörja med det varje timme eller iaf så ofta du kan så kuken kan få lite mer lager på sig eller vad man nu ska säga. Den är ganska svullen på undersidan och runt om men det går ner mer o mer. Har inte duschat för det gör för ont just nu efter operationen, så försöker tvätta av mig så bra de går utan att kuken ska få vatten på sig.

Uppdaterar mer om några dagar.

Hur kommer det sig att den har varit gömd i 23 år, har du aldrig dragit bak det under din ungdom eller någon förälder sagt att du ska dra bak förhuden och tvätta dig?

Detta är ju något dom brukar kontroller tidigt på hälsokontroller.
  • Anonym (PEZ)

Ni som drabbats av detta, har ni aldrig dragit bak förhuden när ni var barn eller i tonåren?

• Anonym (PEZ)
    Jo01 skrev 2020-12-12 22:03:20 följande:
    Är du avundsjuk?

Prova at lämna förhuden tillbakadragen en vecka, så har du kommit en bit på vägen.....
    Varför skulle man vara avundsjuk på någon som gjort omskärelse?
  • Anonym (PEZ)
    Jo01 skrev 2020-12-13 12:37:05 följande:
    Det är riktigt bra. Du får tänka över det. :)
    Skulle aldrig överväga det.
  • Anonym (PEZ)
    Anonym (Hustru) skrev 2020-12-21 01:24:19 följande:

Hej TS!

Skriver väl ?åt min man? kan man säga. Han gjorde sin pga förhudsförträngning som 35-åring. Hela processen från start till slut var snabb. 45 minuter tog det under lokalbedövning. Trots Corona fick jag vara med under operationen vilket han sa efter var riktigt skönt. Hålla handen och jag kunde halvligga över hans bröstkorg så han inte råkade snegla neråt. Vi hade sex efter knappt 2 veckor, INTE jättesmart såklart, så klarar du att vänta ut läkningsprocessen så försök att stå ut. de stygnen som gick upp läkte fint ihop dock utan några komplikationer förutom svidande. Ta ut iallafall minst en vecka sjukskrivning även om det sägs att bara någon dag räcker, det är omständigt med bandaget och all smörjande man ska krångla med många gånger om dagen... nu har det snart gått lite över 6 månader och sexuellt känner han att han är mycket känsligare och upplever alla typer av sex mer erotiskt än innan. Men det har ju inte gått så lång tid ännu. Och för guds skull, köp kalsonger av mikrofiber nu innan UTAN SÖM PÅ FRAMSIDAN. Insidertips.

Har han alltid haft förhudsförträngning eller är det något han drabbats av i de senaste åren.
    Var det så trångt så det fastnade bakom ollonet eller gick det inte att dra bak alls.
  • Anonym (PEZ)

Ni som gjort omskärelse pga trång förhud eller akut omskärelse?

Drog ni aldrig bak förhuden som barn eller var det ingen som sa att nu skulle göra  det?

När jag var yngre så var det flera vänner som inte kunde dra bak eller det var tight å fastnade bakom förhuden när dom onanerade för första gången.
    En fick åka in akut å snitta några andra kunden själv få tillbaka den genom att dra för och åter och mjuka upp.

Inste så kul när man är 13-14 å behöva ta hjälp av en vuxen.

Vi hade en kontroll vid 7 års ålder där skolsyster drog bak kontrollerat, men det kanske man inte gör idag?

Svar på tråden Omskärelse i vuxen ålder!