• Anonym

Omskärelse i vuxen ålder!

Hej.

Jag undrar om det är några männ här som gjort omskärelse i vuxen ålder?

Hur var det att göra detta?

Jobbigt, ont, ??

Hur har det blivit i efterhand? Sämre, bättre, Mindre känsel?

Vill gärna veta så mycket som möjligt eftersom jag ev ska göra detta pga hudbesvär!

• Svar på tråden Omskärelse i vuxen ålder!
  • Anonym (snart där)

det finns en oblodig metod som förekommer en hel del i Afrika

finns även en film hur det går till, intressant.

metoden tro jag den heter Preper eller liknande
    kolla på nätet efter omskärelsemetoder 
    ni blir förvånade hur många olika det finns.

TS vad hetten den metod du genomgick??      

• Anonym (snart där)

Metoden som används i Afrika heter

PrePex

kolla in filmen på you tube

metoden är helt blodfri !!        

• Anonym (Orolig)

Hej! Lånar tråden lite här!

För ca 2 månader sedan så gjorde jag ett liknande ingrepp (gjorde ett snitt i förhuden för att det var för trångt vid sex). Kan nu dra bak förhuden även vid stånd och allt har läkt riktigt snyggt! Problemet jag har nu är att jag får fruktansvärt ont varje gång jag har sex, och även ibland när jag onanerar, får starka stramningar där snittet slutar, är jag för tidig med sex eller finns det något man kan göra? Det kanske bara inte läkt helt än? Någon annan som gjort samma?

Tacksam för svar!!

• Anonym (Hudlös)

Hej

Ärret är mycket mindre elastiskt än resten av huden på kuken.

Jag provade samma operation som du genomgått, men det slutade med att jag blev omskuren helt då det inte funkade för mig.

Fördelarna överväger nackdelen (man kan knulla i timmar utan att får orgasm).

• Anonym (Orolig)

Okej! Vad menar du med att det inte funkade? :)

Anonym (Hudlös) skrev 2013-11-25 11:59:40 följande:
    Hej

Ärret är mycket mindre elastiskt än resten av huden på kuken.

Jag provade samma operation som du genomgått, men det slutade med att jag blev omskuren helt då det inte funkade för mig.

Fördelarna överväger nackdelen (man kan knulla i timmar utan att får orgasm).

• jfsebastianigen

Hej
    Det sprack upp, läkte, sprack igen osv. Inte blodvite, men små sprickor.
    Det blev hårdare och hårdare dvs mindre och mindre elastiskt.

Jag gick väl med det i 6 månader eller så innan jag tog bort förhuden.
    Snyggare, renligare och probemfritt sex (förutom det där med att det är svårare att få orgasm då).

• Skottirova

Det bästa som hänt mig är när jag utförde operationen. Innan dess led jag så in i helvete. Jag t.o.m. blödde efter ett par -tre samlag. Doktorn rekommenderade omskärelse och jag var lika orolig som du. Jag var mest rädd att man nte skull känn njutningen men ack vad jag bedrog mig. Det är som himmelriket. Snorren är framförallt ren hela tiden och ingen påverkan på kärleks akten.
    Ps: Se till att en erfaren doktor gör det. Hon som utförde operationen, tog 90% av vad hon skulle. Nu! 36 å efter , ska jag till doktorn för att ta bort resten.

Du får gärna kontakta mig på: skottirova at gmail punkt com
    Ha ett skönt liv.

• Combo

Tjena.

Jag har precis gått igenom en omskärelse och tänkte skriva lite kort här vad jag tyckte om operationen osv.

Först vill ja bara nämna det att jag hade trång förhud och det var anledningen till operationen.

Jag fick först gå igenom en lätt undersökning för att dom skulle se hur trångt det var och vilka valmöjligheter jag hade att välja bland.

Kunde antingen göra ett lättare ingrepp där dom bara skär upp den trånga delen av föruden eller full omskärelse.

Jag valde som sagt full omskärelse.

Fick börja med att få lokalbedövning som gjorde ganska ont men det gick fort över. Sedan vänta kanske 10 minuter innan dom gjorde ett ingrepp som tog ca 15 minuter. Fick sy 16 stygn med sockertråd som löser upp sig själv

Jag fick sedan gå med bandage i 24 timmar och man skulle röra penisen så minimalt som möjligt. Sedan efter 24 timmar skulle man ta av bandaget och tvätta allt så gott man kunde. Vid detta laget är det mycket ömt och halva penisen ser mörbultad ut.

Nu har det gått 6 dagar och penisen är mindre röd, mindre ömt, det gör lite ont att dra föruden över ollonet då stygnen skaver lite emot och det att ollonet skaver emot kallingarna är fortfarande nått ja måste försöka vänja mig vid, men det har inte gått så lång tid än ????

Jo! Morgonståndet är lite av ett helvete dom första 2 dagarna då iaf jag vaknade varje gång ja fick det och fick lägga mig i fosterställning dom gångerna.

Jag skulle rekommendera detta till alla ni som funderar på det om det är minsta problem i sexlivet. Som sagt operationen känns ingenting, det är bara bedövningen.

Lycka till bois.

• Anonym (oj då)

när man inte har underlivs problem längre så är heller inte sexet det viktigaste i livet..

• HanESnabb

Hej, har precis igår 20-11-04 gjort en omskärelse, de tog bort hela förhuden. Jag valde göra det med narkos med operation. Det gick bra, jag är extremt öm och kan inte ha några kläder på mig just nu eller bandage. Går just nu hemma helt naken. Det känns inte så mycket när den får va fri. Jag kan inte tvätta av den riktigt då den varit gömd under förhuden i 5 år. Så att ta på ollonet nu är som att röra den för första gången från att den har varit inlåst i 23 år. Lite så...så en droppe eller en vindpust kan känns extremt obehagligt iaf för mig. Det gjorde ont att kissa direkt efter men det la sig för pisset gled in i såren. Men de har läkt lite eller iaf torkat lite vid stegen så inte mycket piss kommer in i såren. Jag försöker lägga vaselin på de lilla förhuden jag har kvar och sedan försöka smörja ollonet med den huden, typ bara den som får röra ollonet just nu asså huden. Men det blev lite skönare med vaselin så rekommenderar att smörja med det varje timme eller iaf så ofta du kan så kuken kan få lite mer lager på sig eller vad man nu ska säga. Den är ganska svullen på undersidan och runt om men det går ner mer o mer. Har inte duschat för det gör för ont just nu efter operationen, så försöker tvätta av mig så bra de går utan att kuken ska få vatten på sig.

Uppdaterar mer om några dagar.

Svar på tråden Omskärelse i vuxen ålder!