Jo01 skrev 2020-12-05 13:11:10 följande:
Jag 47år omskar mig för snart 3 år sedan, jag tog bort all förhud. Har aldrig haft problem med förhuden, men tyckte att nu var det dags att ta steget och leva utan. Min fru tycker dessutom at det är riktigt snyggt/sexigt.
Gjorde det med lokalbedövning. Hela proceduren tog ca 30min. Åkte och jobbade direkt efter. När bedövningen släppte så sved det en del. Hade ont i ca 1v. Sedan var det läkt.
Jag är supernöjd med resultatet och skulle inte vilja ha tillbaka skinnet. Om jag ångrar något så är det, varför gjorde jag det inte tidigare.
Varför tyckte du att du skulle lave utan den? Du måste ha haft något du vile uppnå med att göra operationen. Hur var det som du tänkte ? Vad sade din fru när du berättade att du ville göra detta ingreppet ?
Hade du relativt lång förhud innan ? För min del har jag relativt kort o "ser nu i vuxen ålder omskuren ut" även utan att vara kirurgiskt omskuren. Jag skulle själv inte vilja ha en längre hud, men å andra sidan har jag ju i den kortare jag har ändå de nervändar kvar som hade rykt vid en kirurgisk omskärelse. "Känns som ett bra turligt mellanting"-att råka "vara omskuren utan att vara omskuren", ha av båda världarna..
Jag är emot omskärelse av barn utan fysiska fel, sekulär (som i USA, där ca 100-200 barn har hävdats dö per år) och religiös, (som i islam + judendom). Den Gud jag tror på kräver inte religiös omskärelse
Hur känns sexet, efter 3 år med ollonet permanent-bart? (Sen vet man inte hur det känns efter t.ex 10 år m.m.), t.ex. vid orgasm? Du har kanske blivit av med 10-20 000 nervändar och ollonets hud härdas. För min del har det sista nog skett, och mina orgasmer ligger inte bara längst fram i penis, men sker delvis i skaftet.
Jag klagar inte på intensiteten, men har ju som sagt nervändar kvar, som jag tror kan förstärka, även om det tar lite tid innan en orgasm byggs upp, och den kan liksom mer eller mindre utgå från skaftet Jag kanske har lite som ett mellanting mellan "omskuren o oomskuren orgasm" nertill,