• Anonym

Omskärelse i vuxen ålder!

Hej.

Jag undrar om det är några männ här som gjort omskärelse i vuxen ålder?

Hur var det att göra detta?

Jobbigt, ont, ??

Hur har det blivit i efterhand? Sämre, bättre, Mindre känsel?

Vill gärna veta så mycket som möjligt eftersom jag ev ska göra detta pga hudbesvär!

• Svar på tråden Omskärelse i vuxen ålder!
  • Anonym (PEZ)
    HanESnabb skrev 2020-12-05 08:07:38 följande:

Hej, har precis igår 20-11-04 gjort en omskärelse, de tog bort hela förhuden. Jag valde göra det med narkos med operation. Det gick bra, jag är extremt öm och kan inte ha några kläder på mig just nu eller bandage. Går just nu hemma helt naken. Det känns inte så mycket när den får va fri. Jag kan inte tvätta av den riktigt då den varit gömd under förhuden i 5 år. Så att ta på ollonet nu är som att röra den för första gången från att den har varit inlåst i 23 år. Lite så...så en droppe eller en vindpust kan känns extremt obehagligt iaf för mig. Det gjorde ont att kissa direkt efter men det la sig för pisset gled in i såren. Men de har läkt lite eller iaf torkat lite vid stegen så inte mycket piss kommer in i såren. Jag försöker lägga vaselin på de lilla förhuden jag har kvar och sedan försöka smörja ollonet med den huden, typ bara den som får röra ollonet just nu asså huden. Men det blev lite skönare med vaselin så rekommenderar att smörja med det varje timme eller iaf så ofta du kan så kuken kan få lite mer lager på sig eller vad man nu ska säga. Den är ganska svullen på undersidan och runt om men det går ner mer o mer. Har inte duschat för det gör för ont just nu efter operationen, så försöker tvätta av mig så bra de går utan att kuken ska få vatten på sig.

Uppdaterar mer om några dagar.

Hur kommer det sig att den har varit gömd i 23 år, har du aldrig dragit bak det under din ungdom eller någon förälder sagt att du ska dra bak förhuden och tvätta dig?

Detta är ju något dom brukar kontroller tidigt på hälsokontroller.
  • Jo01

Jag 47år omskar mig för snart 3 år sedan, jag tog bort all förhud. Har aldrig haft problem med förhuden, men tyckte att nu var det dags att ta steget och leva utan. Min fru tycker dessutom at det är riktigt snyggt/sexigt.

Gjorde det med lokalbedövning. Hela proceduren tog ca 30min. Åkte och jobbade direkt efter. När bedövningen släppte så sved det en del. Hade ont i ca 1v. Sedan var det läkt.

Jag är supernöjd med resultatet och skulle inte vilja ha tillbaka skinnet. Om jag ångrar något så är det, varför gjorde jag det inte tidigare.

• Anonym (Några frågor m.m.)
    Jo01 skrev 2020-12-05 13:11:10 följande:

Jag 47år omskar mig för snart 3 år sedan, jag tog bort all förhud. Har aldrig haft problem med förhuden, men tyckte att nu var det dags att ta steget och leva utan. Min fru tycker dessutom at det är riktigt snyggt/sexigt.

Gjorde det med lokalbedövning. Hela proceduren tog ca 30min. Åkte och jobbade direkt efter. När bedövningen släppte så sved det en del. Hade ont i ca 1v. Sedan var det läkt.

Jag är supernöjd med resultatet och skulle inte vilja ha tillbaka skinnet. Om jag ångrar något så är det, varför gjorde jag det inte tidigare.

Varför tyckte du att du skulle lave utan den? Du måste ha haft något du vile uppnå med att göra operationen. Hur var det som du tänkte ? Vad sade din fru när du berättade att du ville göra detta ingreppet ?

Hade du relativt lång förhud innan ? För min del har jag relativt kort o "ser nu i vuxen ålder omskuren ut" även utan att vara kirurgiskt omskuren. Jag skulle själv inte vilja ha en längre hud, men å andra sidan har jag ju i den kortare jag har ändå de nervändar kvar som hade rykt vid en kirurgisk omskärelse. "Känns som ett bra turligt mellanting"-att råka "vara omskuren utan att vara omskuren", ha av båda världarna..

Jag är emot omskärelse av barn utan fysiska fel, sekulär (som i USA, där ca 100-200 barn har hävdats dö per år) och religiös, (som i islam + judendom). Den Gud jag tror på kräver inte religiös omskärelse

Hur känns sexet, efter 3 år med ollonet permanent-bart? (Sen vet man inte hur det känns efter t.ex 10 år m.m.), t.ex. vid orgasm? Du har kanske blivit av med 10-20 000 nervändar och ollonets hud härdas. För min del har det sista nog skett, och mina orgasmer ligger inte bara längst fram i penis, men sker delvis i skaftet.

Jag klagar inte på intensiteten, men har ju som sagt nervändar kvar, som jag tror kan förstärka, även om det tar lite tid innan en orgasm byggs upp, och den kan liksom mer eller mindre utgå från skaftet  Jag kanske har lite som ett mellanting mellan "omskuren o oomskuren orgasm" nertill,

• Anonym (Sen)

Gjorde det vid 27. Hade sexdebut först tre år senare. Har ganska svårt att ha samlag. Jag känner inte av så mycket så jag behöver lång tid att komma fram till utlösning och ganska ofta uteblir utlösningen. Det är svårt att säga om det beror på omskärelsen eller den sena debuten. Kanske en kombination av båda.

• Jo01
    Anonym (Några frågor m.m.) skrev 2020-12-07 19:42:38 följande:

Varför tyckte du att du skulle lave utan den? Du måste ha haft något du vile uppnå med att göra operationen. Hur var det som du tänkte ? Vad sade din fru när du berättade att du ville göra detta ingreppet ?

Hade du relativt lång förhud innan ? För min del har jag relativt kort o "ser nu i vuxen ålder omskuren ut" även utan att vara kirurgiskt omskuren. Jag skulle själv inte vilja ha en längre hud, men å andra sidan har jag ju i den kortare jag har ändå de nervändar kvar som hade rykt vid en kirurgisk omskärelse. "Känns som ett bra turligt mellanting"-att råka "vara omskuren utan att vara omskuren", ha av båda världarna..

Jag är emot omskärelse av barn utan fysiska fel, sekulär (som i USA, där ca 100-200 barn har hävdats dö per år) och religiös, (som i islam + judendom). Den Gud jag tror på kräver inte religiös omskärelse

Hur känns sexet, efter 3 år med ollonet permanent-bart? (Sen vet man inte hur det känns efter t.ex 10 år m.m.), t.ex. vid orgasm? Du har kanske blivit av med 10-20 000 nervändar och ollonets hud härdas. För min del har det sista nog skett, och mina orgasmer ligger inte bara längst fram i penis, men sker delvis i skaftet.

Jag klagar inte på intensiteten, men har ju som sagt nervändar kvar, som jag tror kan förstärka, även om det tar lite tid innan en orgasm byggs upp, och den kan liksom mer eller mindre utgå från skaftet  Jag kanske har lite som ett mellanting mellan "omskuren o oomskuren orgasm" nertill,

Jag hade också lite förhud innan operationen, det tänkte lite mer än halva ollonet. Så jag hade förhud tillbakadragen alltid. Så där är vi nog ganska lika.

Min fru uppmuntrade mig att göra det, hon tycker att omskurna kukar ser fina ut. Visst har jag gått miste om en del nervtrådar, så känseln har blivit mindre. Men det är fortfarande lika skönt att ha sex i olikaformer. Min Gud kräver inte det heller, då jag är kristen. Men jag är helnöjd med att jag har gjort det.

Vill du ha mer svar får du återkomma.
  • Anonym (Några frågor m.m.)
    Jo01 skrev 2020-12-10 17:36:35 följande:
    Jag hade också lite förhud innan operationen, det tänkte lite mer än halva ollonet. Så jag hade förhud tillbakadragen alltid. Så där är vi nog ganska lika.

Min fru uppmuntrade mig att göra det, hon tycker att omskurna kukar ser fina ut. Visst har jag gått miste om en del nervtrådar, så känseln har blivit mindre. Men det är fortfarande lika skönt att ha sex i olikaformer. Min Gud kräver inte det heller, då jag är kristen. Men jag är helnöjd med att jag har gjort det.

Vill du ha mer svar får du återkomma.
    Tack för seriösa svar. Vi har samma tro. Var det huvudsakligen för att hon ville-dvs en annan person ? Var det huvudsakligen utseende som var hennes anleding ?(Är hon amerikanska?)
  • Anonym (PEZ)

Ni som drabbats av detta, har ni aldrig dragit bak förhuden när ni var barn eller i tonåren?

• Jo01
    Anonym (Några frågor m.m.) skrev 2020-12-11 17:51:51 följande:

Tack för seriösa svar. Vi har samma tro. Var det huvudsakligen för att hon ville-dvs en annan person ? Var det huvudsakligen utseende som var hennes anleding ?(Är hon amerikanska?)

Hon är svensk, har inget utländsk påbrå.

Ja, den huvudsakliga anledningen är utseendet.
  • Jo01
    Anonym (PEZ) skrev 2020-12-12 11:33:22 följande:

Ni som drabbats av detta, har ni aldrig dragit bak förhuden när ni var barn eller i tonåren?

Är du avundsjuk?

Prova at lämna förhuden tillbakadragen en vecka, så har du kommit en bit på vägen.....
  • Anonym (PEZ)
    Jo01 skrev 2020-12-12 22:03:20 följande:
    Är du avundsjuk?

Prova at lämna förhuden tillbakadragen en vecka, så har du kommit en bit på vägen.....
    Varför skulle man vara avundsjuk på någon som gjort omskärelse?
Svar på tråden Omskärelse i vuxen ålder!