Inlägg från: Anonym (smärta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (smärta)

Hjälp! Söker andra tablettmissbrukare, OxyContin.

Jag har hamnat i ett beroende pga smärttillstånd, ett rent helvete då tabletter, kapslar och fentanyl-plåster snabbt tappar effekt.

Just nu håller jag på att ställas in på metadon pga beroendet och smärtan. Det är det bästa som hänt mig, ångrar ingenting. Så det finns hjälp att få, glöm inte det, du är inte ensam... 

• Anonym (smärta)
    Anonym skrev 2012-01-16 18:43:42 följande:
    Hej anonym! Hur funkar det för dig, känner du igen dig i min beskrivning, i det beteende jag har? Hur fungerar metadon? Blir du tillfredsställd? Jag har fattat hittills att det binder sig på samma receptorer som opiater. Det jag inte fattar är blir man inte beroende av metadon då? om jag får upp modet, kanske jag ber min doktor att han skriver ut det åt mig.
    Jag är bara inne på vecka nr 2 av metadoninställning och det har inte börjat verka än, det tar tydligen 5-6 veckor innan man är inställd. Här i Sverige måste man ligga inne då metadon är farligt och svårt att dosera. Vanliga läkare får tyvärr inte skriva ut det. Man använder det till missbruk/beroende och/ eller kronisk smärta.

Jag kommer skriva i tråden om hur det går TS om det är ok med dig. 

Jag funderar också om hur man kan missbruka metadon då den är så långverkande och inte ger någon riktig "kick"
  • Anonym (smärta)
    Anonym skrev 2012-01-21 10:35:01 följande:
    Klart du kan missbruka metadon! Vilken styrka har du? Min sambo har metadon utskrivet för sitt heroin missbruk och han har en dos på 140 mg och han blir ju inte påverkad på något sätt. Men när han blev inställd så blev han ju lite påverkad, han var ju dålig innan och sedan vart han frisk. Har inte hört någon som inte får en liten kick på inställningen. I sånt fall har man en väldigt låg dos!
    Och injicerar du metadon så är det klart att du får en kick.
    Jag har snart varit här på inställningen i 2 veckor och bara kommit upp i 40 mg så någon smärtlindring har jag inte känt av än. De höjer 10-20 mg /vecka så man lär bli här en lång tid, tyvärr..
Svar på tråden Hjälp! Söker andra tablettmissbrukare, OxyContin.