Hjälp! Söker andra tablettmissbrukare, OxyContin.
SoftarOfta skrev 2012-01-23 23:02:37 följande:
Tjena TS, jadu, det låter bittert, kanske inte fysiskt just nu men det lär komma, ekonomiskt iofs. Har inte brukat Oxy själv men har erfarenheter av folk som gjort det samt har brukat andra opiater. Mest lättare så som Tradolan och Citodon men även tyngre som Metadon, Moffe och Subutex. Håller mig borta från skiten nu för tiden då jag gillar det alldeles för mycket och har väl i och för sig alltid gjort och blivit rädd att fastna och quittat efter några dagar i sträck max. Sen ser man ju bekanta grabbar som trillar av pinn nu senast av just OxyContin och Dolcontin blandat med sömnmedel. Tragiskt att se folk som just blivit "vuxna" dö helt enkelt. Det är en mix du ska hålla dig ifrån då jag ser att du har sömnmedel utskrivet. Annars är mitt råd till dig att börja trappa ner, du har inte hoppat på sprutan än verkar det som så det är lättare. Skriv in dig på Avgiftning eller gör det själv om psyket pallar. Gå ner i dos dag för dag och sedan om du ändå känner att du behöver droga dig så rök lite weed. Nu kanske man inte ska byta ut en drog mot en annan men Cannabis är ju en relativt lätt sådan och funkar bra under ATn. Funkat för mig och idag håller jag mig endast till det och röker vid få tillfällen. Iofs har jag inte varit speciellt hooked på Opiater utan min grej var mer Benzo, och andra ångestdämpande/sömnmedel, tjack samt sprit och minst 5 gram braj om dagen. Men jag tror CB kan hjälpa dig lite på ATn i alla fall. Sprit brukar inte funka lika bra då jag sett flera inklusive mig själv som istället börjat missbruka det. Lycka till med nedtrappningen och jag hoppas att du finner sinnesfrid broder. Vi har alla suttit fast i kampen! Frid.
Och är lång effektivare än sömnmedel.
Och är lätt att sluta med när man väl blivit kvitt med sina tabletter.
Dock ska man vet att fysiska beroendet går bort relativt snabbt, det psykiska får man sen jobba med.
Själv har jag aldrig känt något sug när jag slutat med opiater och varit fysiskt befriad från dom.
Är så faktiskt att jag nu går på en mindre kur pga smärtor, visst känns det skönt i kroppen och så.
Men ser slutet på tabletterna och ser mig inte att det ska bli fler heller.