• Mellanmjölkens land

Hur ofta byter ni blöja?

Hur ofta byter ni blöja? Bajsblöjor byter väl alla direkt men hur gör ni med kissblöjor? Hur fulla låter ni dem bli innan ni byter? Tycker det känns som att vi byter mycket oftare än våra vänner med barn i ungefär samma ålder...

• Svar på tråden Hur ofta byter ni blöja?
  • eliin89

Min son är 6 månader o här byts det ca var 4 timma + direkt vid bajs :)

• MinMinna

I snitt så blir det väl kanske 10 blöjor per dygn.

• ModestyB

Vi använder Pampers, dom blir väldigt sällan blöta. Byter kanske 5 grr/dag.Vår bebis är en storkissare, han bajsar varje morgon, samma tid och kissar sedan 5 grr/dag ungefär. Vi byter aldrig på natten. Då sover vi allihop.

• IceCloud

Byter blöja direkt på morgonen, byter bara på natten om jag känner att det är mycket kiss i.
    Sen blir det en bajsblöja runt 10 som vi byter direkt.
    Efter det blir det byte ca var 3-4 h. Byter även om vi ska åka nånstans så jag vet att han e torr o har en ny blöja på sig.
    Blir kanske ca 6-7 blöjor per dag, han e 5 månader nu.

☆ Vincent ☆ 110817
  • Århus

Kan tillfoga att jag INTE håller med om att den skall bytas så fort den används. För det första är det inte så lätt att veta - arbetskrävande att kolla hela tiden. För det andra tror jag mina barn har "skvätt" en del - så det hade blivit många blöjor. Dyrt, och knappast miljövänligt...

• Jessica02

Jag byter väldigt ofta. Kanske 1 gång i timmen, när jag känner att den blivit lite blöt. Har nyligen slutat med att byta på natten om de inte är så att hon vaknar och är piggare än vanligt. För då kan jag tycka att jag lika gärna kan passa på att göra de. Är vi i väg i nå köpcentrum så kollar jag blöjan regelbundet.

• jennie30

Oj,vissa verkar sysselsatta hela dagarna med att byta blöjor...Flört

Här byter vi ca 4-5 timme om dottern inte bajsar förstås!

Väldigt sällan hon kissar så mycket att det är nödvändigt att byta oftare.

• Mellanmjölkens land
    jennie30 skrev 2012-01-21 12:33:32 följande:
    Oj,vissa verkar sysselsatta hela dagarna med att byta blöjor...Flört

Här byter vi ca 4-5 timme om dottern inte bajsar förstås!

Väldigt sällan hon kissar så mycket att det är nödvändigt att byta oftare.
    Fast det är ju en definitionsfråga när det behöver bytas. Är det när blöjan er riktigt tung eller är det när det när den börjar bli "svampig"?
  • For all I care

Vid behov skulle jag säga. Ibland blir det många gånger om dagen och ibland mer sällan, det beror på hur mycket dottern kissat. Men minst 4 ggr om dagen plus bajsblöjor.
    Nu senaste tiden så kommer hon och vill byta blöja så fort hon kissat. 

• Århus

Behov för mig är när barnet är besvärat, eller om jag eller min fru kan märka att huden är irriterad. Hur blöjan ser ut är oväsentligt så länge det inte läcker.

Svar på tråden Hur ofta byter ni blöja?