Virren skrev 2012-03-18 09:31:35 följande:
Det är i min mening inte hållbart då jag:
1. Ska börja jobba om några veckor.
2. Får så jävla ont
3. Faktiskt inte orkar, har två barn till att ta hand om samt att pappan har två halvtidsjobb= arbetar både dag och de flesta kvällar.
Mår helt enkelt inte bra och börjar därmed bli deprimerad... inte bra för vare sig barnen eller mig.
Var och köpte två andra sorters flaskor igår som jag ska prova.
Utifrån det här så är det ju
du som har problem med amningen, inte bebisen. Alltså det är ju inte så att mjölken inte räcker som du skrev.
Men hur tänker du att du ska börja jobba om några veckor, när pappan i dagsläget knappt ens är hemma..? Han bör vara hemma en period tillsammans med dig först så att bebisen får vänja sig lite vid övergången, särskilt om han är borta så här mycket i nuläget. Hade du tänkt fortsätta delamma medan du jobbar eller vill du sluta amma helt?
Ibland så blir det inte alltid som man bestämt, och då i synnerhet när det gäller att börja jobba. Jag hade tänkt återgå till jobbet och jobba ca 1-2 kvällar i veckan när min yngsta var 6-7 månader, men när vi väl kom till den punkten var det inte möjligt eftersom hon inte åt annan mat än att amma, inte ens gröt på kvällen. Så jag fick skjuta på det. Din bebis är ju näst intill nyfödd fortfarande! Att räkna med att kunna återgå till arbetet så tidigt tycker jag är att bortse lite väl mycket från spädbarnets egna behov av kontinuitet i relationen och av amningen. Ibland tycker jag det blir hysteriskt med denna jobbhets, och det blir i slutändan barnen som tar skada av det.