• Virren

Vägrar ta flaska! Hur göra? TIPS?!

Har samma problem och är nu desperat efter tips! Lillan tog tidigare flaska men har sen en tid tillbaka vägrat... och nu tror jag inte att hon får i sig det hon ska då hon ska amma varannan timme sedan flera dagar tillbaka. Det är inte hållbart.

Har provat gå med henne, funkade en gång. Har provat sitta framför tv:n vilket oxå funkade en gång då jag prickade den tid då hon börjar bli hungrig men inte börjat säga till än... inte helt lätt. Men det är nu flera dagar sedan. Har oxå provat två sorters flaskor, en som luftar Mam och en vanlig Bambino utan reslutat.

Är det värt att prova fler sorter? Blir ju dyrt att hålla på och köpa alla möjliga sorter som Dr. Brown, Tommii Tippie och allt vad de heter.

Så fler tips snälla nån! 

• Virren

Det är i min mening inte hållbart då jag:
    1. Ska börja jobba om några veckor.
    2. Får så jävla ont
    3. Faktiskt inte orkar, har två barn till att ta hand om samt att pappan har två halvtidsjobb= arbetar både dag och de flesta kvällar.

Mår helt enkelt inte bra och börjar därmed bli deprimerad... inte bra för vare sig barnen eller mig.
    Var och köpte två andra sorters flaskor igår som jag ska prova.

• Virren

Oj, glömde, hon är 3,5 månad och tog flaska fram till ca. 2 månaders ålder. Sedan dess totalvägrar hon. Det går inte heller 2 timmar mellan amningarna utan hon från det hon börjar äta till det att hon börjar äta nästa gång.

• Virren

Skogsvitter:
    Bad om tips på hur man kan få bebben att ta flaska, har en massa anledningar til dettta.
    Bad inte om kritik och påhopp, där du får det att låta som om vi är värdelösa föräldrar.
    Undanber mig fler av dina åsikter.

De hjälper inte utan snarare stjälper. 

• Virren

TS är ledsen att denna diskussion med Skogsvitter hamnade på din tråd. 

Skogsvitter: Du har inte ens en bråkdel av den information som behövs för att DU ska ha hela bilden klar för dig och börja döma mig. Att påstå att jag/vi fullständigt skiter i vår bebis behov är för mig kränkande och upprörande.  

• Virren

Tack för tipset pixie mason, blir en sväng till bibblan imorrn

Svar på tråden Vägrar ta flaska! Hur göra? TIPS?!