• frida20

Varför bör inte en bilbarnsstol äldre än fem år tas i bruk av nytt barn?

men så är det väl med dom nya att plasten där är skörare än de som är för 10år sen.
    vi har stolar som är äldre som är hela inga sprickor som håller mer än om jag säkert skulle gå och köpa en ny stol i affären nu. 

• frida20
    Misery skrev 2012-01-17 21:46:56 följande:
    Man ser inte sprickorna med blotta ögat. Plast blir skört med tiden och det gäller alla stolar. Så är dina stolar äldre än 10 år så bör dem kasseras. Det funkar så klart att sitta i dem, dem kommer inte att gå sönder av det, men skulle olyckan vara framme så kommer inte barnet att vara så bra skyddat i den.
    det är så att de man köpte förr håller men de man köper idag har väldigt sämre plast idag. 

• frida20
    Snart 3 barnsmamma skrev 2012-01-18 13:08:18 följande:
    Stämmer inte riktigt så plast har en åldersbeständighet. Och den ligger på 5-8¨år oavsett om den är tillverkad på 80-talet eller i år.
    plasten är hårdare förr och tål mer än vad den gör idag.
  • frida20
    cicci85 skrev 2012-01-18 14:54:56 följande:
    Säger vem? Bilbarnstolar känns ju mycket rejäla idag än för 10-15 år sen... Hur gamla är dina bilbarnstolar?
    nu har jag ingen som är över tio år. den äldsta jag har är runt 4-5 år gammal fast den jag har till min son är nog 6år
Svar på tråden Varför bör inte en bilbarnsstol äldre än fem år tas i bruk av nytt barn?