• Solkattan

Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!

Snartlycklig: var det inte varmare ute igår också... Jag svettades också rätt ordentligt inatt. Påpekade just det för sambon... Och hans sängsida var alldeles genomblöt av svett ! Höjde du inte kortison dosen .. ? Har fått för mig att kortisionet och alla hormoner ( de egna stigande plus de man stoppar i sig ) kan trigga svettningar. Är det till M du ska o ta droppet nu på morgonen..?

Usch här är känslan fortfarande att mini lämnade mig på ruvardag 3... :(. Skulle bli rejält förvånad om HCG visade något. Hoppas M hörde mitt svar på telefonsvararen att helst ringa efter kl 15. Kan inte sitta på ett kundmöte o ta emot beskedet. Även om det är väntat vad det blir... :(.

• Solkattan

Jag får krupp !!!!!!!!

Sitter i provväntrummet igen. Satt EN timme imorse... Nu ringer de... O har missat diffen !!!! Hoppas få komma in direkt .... Aghhh !!!

Har kundmöte samtidigt. Gemensam lunch om tio min. Säkert helt i onödan att ta om detta prov då HCG med 99% säkerhet är noll...

• Solkattan

Kan svära på att HCG är under 3. Tjejen på labb tittade bort sådär skyldigt när jag sa att diffen inte spelar nån roll om jag ändå inte är gravid. Fick en blomstercheckar på 50 kr som plåster på såren... ( för trasslet med proverna)...

• Solkattan

Jag viskar högt .. HCG 21... Sitter här o gråter ... !!! Är chockad... Är det verkligen sant..?!

Måste maila dr d!!!

• Solkattan

Livrädd här med... Trodde verkligen embryot lämnat mig. Kommer inte riktigt tro på det här förrens jag tagit ett nytt HCG typ på måndag. M måste blivit chockad i telefonen när hon ringde.. Jag bara störtgrina. Fick inte ur mig nåt på flera sekunder... Men sen så lossnade det. Måste vara kul att levera roliga besked...

• Solkattan

Redan: fick tillbaks en blasto den 12/6.. Så ruvardag 7? Googlat och försökt fatta det där med dpo. Days past ovolation. Är jag på 11dpo idag då tro..? Eller 12dpo..? Finns nån site betabase där man kan kolla vad andra haft dessa dagar. 35 eller 38 i HCG. Blir så nojig då jag haft 2 mf och ett ma under två års ivf försökande. Känns ju Ingenting ? ! Tidigare ggr har jag känt massvis direkt. Mest orolig är jag över att ligamenten inte känns. Gjorde det ruvardag 1-3. Sen bara som bortblåst...

Usch blir en nojig midsommar det här. Ska försöka njuta .. Men ack så svårt!

• Solkattan

Snartlycklig: visst är det pressande..? Önskar att det varit högre också. Känns inte som om jag ska kunna ha sån tur att det går vägen. Kommer glo efter blod som en tok. Som om jag inte redan gjorde det...

Fast egentligen ska man nog bara ta det coolt. 21 eller 27. Det är bara ett par siffror. Hade läkarna sagt 31 och 37 så hade det låtit mycket " bättre". Och så här i början så är varje timme avgörande vilken siffra man får...

Vi får hålla tummar o tår för varandra i helgen. På måndag nytt prov... Kanske dropp. Väntar på mailsvar ifrån dimitri...

• Solkattan

Dimitri tycker jag ska ta dropp imorgon ... Hmm. Midsommar måste ha gått honom förbi .. :). Vi ska ha gäster i helgen . Undrar hur jag ska kunna smita till Stockholm på lördag..?

På måndag nytt FBC o HCG. Googlat alldeles för mycket. Överallt står det att man måste ha över 25 för att räknas som gravid.. :(. Hmm.

• Solkattan

Så då åker man upp till Stockholm för dropp kl 6 på lördag morgon ... Vem behöver sova? :)..

Skönt att M tar emot oss tjejer !

Svar på tråden Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!