Vi som snart är gravida efter utredning i Aten!
Tack återigen Undrandesökande för all din info. Det är inte kostnaden för behandling hos Dr D som gör att jag tvekar, utan den otrygga känslan av att inte ha en behandlande läkare på plats i Sverige, samt att utsätta sig själv och sin kropp för icke evidensbaserad behandling som eventuellt kan innebära risker. Dessutom täcker inte försäkringen behandlingen, så om något går fel har man inget skydd. Jag känner dessutom att jag vet för lite om Dr D och hans klinik. Vart har han utbildat sig? Har han själv forskat inom immunologi och graviditet? Jag har sökt information, men det är ju svårt när hemsidan bara finns på grekiska.
OBS, jag är ändå här i tråden. Jag vill hitta svar och en lösning på mina upprepade missfall, men jag vill göra det utan att bli förhastad och känslomässig, och tappa det kritiska förhållningssättet.
Ni som har behandlats av Dr D, har ni aldrig varit oroliga för medicinernas eventuella biverkningar, hur de fungerar tillsammans? Är Dr D bra på att förklara hur vad de olika medicinerna gör? Kan han garantera att det inte är skadligt på något sätt?
Och som svar på det du undrar i slutet: Ja, jag har varit orolig över medicinernas biverkningar och interaktioner. Speciellt när Dr D ett tag pratade om neupogen (det blev dock aldrig aktuellt för mig). Ja, jag tyckte han förklarade bra vad medicinerna gjorde när man var där på hans konsultation. Vet inte om han kan garantera att det skulle vara garanterat oskadligt. Men ingen medicin är utan biverkan, så är det ju. Största risken är väl att få bekymmer med för snabb kortisonutsättning, tänker jag.
Önskar dig lycka till med vad du än landar i för beslut!! <3