• lillfisen

Fler än jag som måste förebygga blodpropp?

Hej tjejer!

Tänkte höra om det finns fler än jag som måste ta blodförtunnande sprutor hela graviditeten + 3 månader efter förlossningen pga ökad risk för blodpropp?

Skulle vara skönt att ha några i liknande situation att diskutera graviditeten med {#emotions_dlg.flower}

• Svar på tråden Fler än jag som måste förebygga blodpropp?
  • ÄngelnDennis

Jag äter trombyl och tar fragminsprutor tills 6 veckor efter förlossning.. Är det fragmin sprutor du tar med? 

• lillfisen
    ÄngelnDennis skrev 2012-01-18 10:30:09 följande:
    Jag äter trombyl och tar fragminsprutor tills 6 veckor efter förlossning.. Är det fragmin sprutor du tar med? 
    Är trombyl oxå blodförtunnanden?
    Förra graviditeten tog jag fragmin men den här gången fick jag nåt som heter Innohep. Tar du oxå två sprutor om dan?
  • lillfisen
    5barnsmamma12 skrev 2012-01-18 11:30:58 följande:
    Hej! Jag tar också Fragmin en gång om dagen i förebyggande syfte.
    Jag börjar fundera över varför jag inte fick Fragmin den här gången.
    Har du haft blodpropp tidigare?
  • lillfisen
    5barnsmamma12 skrev 2012-01-18 11:47:59 följande:
    Ja, jag hade en vid min förra graviditet.
    Okej.
    Fick du den tidigt?
    Vilken vecka är du i nu?
  • mliten

Förlåt, men hur vet man att man har risk för blodpropp under grav?*nyfiken*

• ÄngelnDennis
    lillfisen skrev 2012-01-18 10:40:38 följande:
    Är trombyl oxå blodförtunnanden?
    Förra graviditeten tog jag fragmin men den här gången fick jag nåt som heter Innohep. Tar du oxå två sprutor om dan?
    Ja det är också blodförtunnande. Vad är innohep? har jag aldrig hört talas om och detta är min tredje graviditet med fragminet.. Ska läsa lite på fass, Alltid kul att lära sig nya mediciner och möjligheter. 

Jag tar under denna graviditet 1 sprutan som är 5000 ie om dagen (kommer inte ihåg riktigt hur förkortningen är)

Varför jag äter dessa är för att vi förlorade första sonen i moderkakasavlossning 2007. Fick vet efter det att jag har en stor risk för blodproppar..
    Jag började nu efter VUL i vecka 6+3 med medicinerna.. 

Vilken styrka har ni som tar fragmin? 

• lillfisen
    mliten skrev 2012-01-18 12:18:30 följande:
    Förlåt, men hur vet man att man har risk för blodpropp under grav?*nyfiken*
    Jag tror bara man kan få veta det genom att ta ett blodprov där dom kan se det.
    Jag fick min första propp pga p-piller och min andra när jag väntade dottern.
  • lillfisen
    ÄngelnDennis skrev 2012-01-18 12:47:24 följande:
    Ja det är också blodförtunnande. Vad är innohep? har jag aldrig hört talas om och detta är min tredje graviditet med fragminet.. Ska läsa lite på fass, Alltid kul att lära sig nya mediciner och möjligheter. 

Jag tar under denna graviditet 1 sprutan som är 5000 ie om dagen (kommer inte ihåg riktigt hur förkortningen är)

Varför jag äter dessa är för att vi förlorade första sonen i moderkakasavlossning 2007. Fick vet efter det att jag har en stor risk för blodproppar..
    Jag började nu efter VUL i vecka 6+3 med medicinerna.. 

Vilken styrka har ni som tar fragmin? 

Innohep är oxå blodförtunnande precis som Fragmin så jag vet faktiskt inte alls vad skillnaden är. Så rapportera gärna om du får veta vad det innebär :)

Jag tar två sprutor om dagen och jag tror det är 4500 i vardera. Men började igår så har lite dålig koll än så länge.

Jag beklagar att ni förlorade sonen{#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Fler än jag som måste förebygga blodpropp?