lillfisen skrev 2012-01-30 11:13:13 följande:
7:ehimlen - Nu har jag varit borta härifrån en stund så jag hade lite att läsa ifatt.
Skönt att höra att dom iaf hittade proppen och att du fick behandling. Nu är du i säkra händer när dom har kontroll på dig :)
Va snällt att hon tar sprutorna på dig! :) Jag sticker helst själv så jag vet att det blir ordentligt gjort. haha!
Ja det var skönt att de kollade mig så snabbt och satte in behandling på en gång! Nu känns det inte alls lika oroligt :)
Ja Hehe. Jag brukar vara sån i vanliga fall, men just sprutor kan jag bara inte med att ta själv. Att sätta dem på nån annan däremot, det klarar jag galant. *s* Så jaa det är tur att hon hjälper till :)
lillfisen skrev 2012-01-30 14:06:40 följande:
Jag kör vänster sida på morgonen och höger sida på kvällen. Men ikväll ska jag nog testa att ta under naveln :)
Jag kör höger på morgonen & vänster på kvällen, o i låret just för att det känns lite mindre läskigt! (Inte för barnet utan bara rent allmänt). Men tjejen tar tag i lår"fettet" o håller upp det lite, sen sticker hon nålen rakt in o trycker ut innehållet, sen drar hon ut nålen o så svider det lite, men inget annat. Funkar superbra efter första gången, då jag lärt mig att inte spänna mig :)
Greifing skrev 2012-01-30 13:40:01 följande:
Det är uppenbart att jag gör nått fel! Så är det ju! Hur ska jag hålla sprutan? Frustrerande då det har gått så bra tidigare och jag kommer inte ihåg hur man gör!
Har rätt mycket bristningar på magen, gör det något om man sticker i dem?
Läs min ovanstående kommentar. Hoppas du får bra råd o hjälp av BM när du ska dit. :D